• Sotardotter

Socialpsykologi - vad kan man jobba med?

Min brorsa läser socialpsykologi, har väl en termin kvar. Han har dock fastnat lite för han vet inte vad han ska jobba med sedan.

Är det någon som vet vad man kan jobba med när man har läst socialpsykologi?

• Svar på tråden Socialpsykologi - vad kan man jobba med?
  • vdsfdxfv

Ska han ta kandiat/magisterexamen i socialpsykologi? isåfall blir han ju beteendevetare och du kan således titta jobb där de söker samhälls -och beteendevetare, exempelvis olika typer av jobb där utredning förekommer.

• Sotardotter

Tack, nu kan jag ge honom några tips. Andra som vet något?

• Pansarhamster

Jag har en examen i sociologi som är likt din brors ämne. Jobbar med utredningar åt ett privat företag.

Men som vdsfdxfv säger, kolla efter jobb där de söker beteendevetare eller samhällsvetare. Området är jättebrett och det finns alla möjliga yrken att välja på!

• Göteborgsmamman75

Har aldrig hört talas om det ämnet tidigare. Sociologi vet jag och psykologi, men vad är det när man kombinerar?

Kan han inte jobba som psykolog då på något sätt, eller som kurator eller kanske inom något socialt? Sociolog?

• fröken argbigga
    Göteborgsmamman75 skrev 2008-08-26 18:05:33 följande:
    Har aldrig hört talas om det ämnet tidigare. Sociologi vet jag och psykologi, men vad är det när man kombinerar?Kan han inte jobba som psykolog då på något sätt, eller som kurator eller kanske inom något socialt? Sociolog?
    Socialpsykologi är en gren inom psykologi, handlar om hur man tänker om, influerar och rellaterar till andra. Mycket intressant.
    För att jobba som psykolog måste man ha läst psykologprogrammet. Läser man psykologi blir man beteendevetare. Big difference.
Svar på tråden Socialpsykologi - vad kan man jobba med?