• War

Vad ska man köpa på Lidl?

Jag gillar deras rostebröd i jätteskivor, perfekt när man ska göra rostebröd.

• War

Jo, har förresten provat deras fetaostfyllda pepparfrukter, från kyldisken.
    (Nån form av grekisk smårätt)

Skitgoda rent ut sagt.

• War

Stora syster skrev 2008-09-29 16:37:17 följande:

Läste inte hela tråden, men lidl`s chicky bits har varit superbra! Kommer tyvärr inte ighåg märket, men vi handlar ofta där, tacogrejerna e sjukt billiga(helt ok smak med!)
    Dom är mer som kycklingfile än det mos man får annorstädes.
  • War

Oj, NY favorit... salt & vinäger pinnar.... satan i gatan va goda dom är.

Fast jag borde inte säga nåt, då lär dom ju ta slut på min lokala affär

• War
    mosterYster skrev 2008-10-06 22:06:14 följande:
    MUST HAVE, MUST HAVE!!! De har ju börjat med salt och vinägerchips hemma i Sverige hörde jag - nu blir jag tokig om inte dessa pinnar finns på Lidl här i Tyskland!
    Finns INTE i det svenska standardsortimentet, utan endast denna vecka när man har engelskt tema.

Men säljer dom bra så kan dom bli standard berättade "min" Lidlföreståndare när jag kom med hela famnen full av påsar.
  • War

BAH, ni har ju minsann öl och vin... sånt slår hårt.

mosterYster skrev 2008-10-06 22:10:53 följande:
    Så här långt kan jag säga att det svenska standardsortimentet är bättre än det tyska... morr...
  • War

Gillar fuljägern... Mummelmann, funkar prima i bastun.

• War
    mosterYster skrev 2008-10-07 17:16:49 följande:
    De har en ful-Underbeg också. Den är OK, men originalet smakar mer örter.
    Hoppas ju på att Lidl på sikt kommer att få sälja sprit öl vin här med.
  • War

Lidl har toppen soppåsar 20-25liters, skitstarka som funkar perfekt i blöjhinken.

• War

Jämnför gärna mängden bär i sylten, Lidls jordgubbssylt, den lite finare varianten har massa bär i sig.

Gillar även Lidls korv som har en köttmängd runt 87% vilket är långt från det slafs vi är vana med i sverige.

• War
    Horst skrev 2008-10-15 23:32:26 följande:
    Vad heter de? (Vilket märke?)
    Tror dom bara har en sort, finns på rulle.
  • War

Vår lokala Lidlpersonal verkar trivas.

• War
    Cheriie skrev 2008-10-31 09:32:03 följande:
    Haha, det skrevs i tidningarna om att dom inte ens fick gå på toaletten. Vet inte om detta bara är ett rykte. Svenskar är så fega för att prova något nytt så man hittar alltid ursäkter. Varför ska de svenska varorna ALLTID vara bäst?Jag har jobbat på lidl och man blir behandlad som på vilken matvaruaffär som hellst kan jag säga.
    Trist nog så är det väldigt mycket SVENSKA varor på Lidl, skulle gärna se att dom bara körde sitt eget race.
    Vill jag handla Scan eller Arla så kan jag ju gå på ICA.
  • War

Vi älskar 18packet med fiskpinnar för under 10kr, klart prisvärt och skitgott

• War

Tyler Durden skrev 2008-10-31 09:49:50 följande:

ströbröd är gott
    65% fisk får väl anses som acceptabelt och ungarna älskar ju pinnarna. Som småbarnsförälder får man glädjas över det barnen verkligen äter.
  • War

Brukar ju köpa dom likblekabratwurstarna, dom är skitgoda.

Svar på tråden Vad ska man köpa på Lidl?