Svar på #15
Jo, visst var det skönt att dom fick komma ut.. Det var ju som enda utvägen.. Men trots det känner jag mig "snuvad" och jag har även fått en extrem rädsla bara jag tänker på order kejsarsnitt. Förmodligen har det väl och göra med att jag var enormt rädd för en vanlig förlossning, för att inte tala om kejsarsnitt!:O Sen när allt gick så fort så hinner man knappt fatta vad som hänt. Dessutom åkte pappan till norge, (han var tvungen att jobba) så jag blev ensam på sjukhuset, och det fanns ingen att prata med kändes det som.(förutom dom andra föräldrarna då)
För mig kändes det som att alla andra tyckte att jag var "skonad" från det värsta, dvs en extremt för tidigt född, därför fick man klara sig lite själv.. Men, det är bara min egen uppfattning..
Men allting är bra med dig nu och så? eller är du fortfarande dålig? och med din son? En tröst kan ju vara att dom är OTROLIGT starka och envisa dom här små..!;)
Sen kan allt låta så mycket hemskare än det egentligen är.. Som min reaktion på när dom berättade att aline hade en blödning i hjärnan.. MYCKET sällan tydligen som dom är farliga. När hon var ungefär 4 veckor fick hon en till lite större blödning på vänster sida och det var tydligen inte heller så farligt. Men allt låter så himla hemskt när dom pratar om det! Var inte rädd för att fråga! Och min räddning igenom det hela var att jag dagligen plöjde igenom alla papper om aline, allt från röntgensvar till rapportblad..
Jag förstår att det är jobbigt att åka hem varje dag utan honom, men du tänker rätt, han har det otroligt bra där han är! Försök bara slappna av och ta vara på den här tiden också, för det blir ett minne för livet. Och fotografera mycket, för det är både "kul" att ha kvar sen och även bra att visa familj och vänner sen när ni får komma hem!
Vi blev kvar i umeå i åtta veckor, för att sen flyttas till skellefteå.. I umeå fick jag bo på patienthotellet..
Allt är bra med aline idag, vi kämpar på med amningen och vikten.. hon vill inte riktigt gå upp i vikt som hon ska, men hon är frisk iallafall och det är huvudsaken!
Idag är aline nästan 2,5 månad.. Men hon var beräknad den 22 aug så egentligen är hon bara 1,5 vecka..;) Väger 2800 och är 51 lång!
Visst får vi se lite bilder på den lille också?:)