Inlägg från: Líllafamiljen |Visa alla inlägg
  • Líllafamiljen

Koppla ur bältesvarnare?

En annan lösning är att gå till bilskroten och köpa ett bältesklick (den du stoppar in i den där du vet!!!!)
    Det har mannen gjort..

• Líllafamiljen
    jojja skrev 2008-09-13 09:31:49 följande:
    Tänkte bara kolla -- hur gör ni med barnen sen när de börjar säga emot angående bältesanvändning? hur motiverar ni att "mamma behöver inte sitta fast, men du måste"?
    Läste du allt???
    Det är min man som har det och när sonen är med i bilen har han bilbälte.
  • Líllafamiljen

Det är inte bältestvång på parkering, fick jag lära mig när jag tog körkort, är det inte upp till var och en om man använder bilbälte eller inte?

• Líllafamiljen

Jösses vilken diskution här blev, bara för att en ville veta hur man tar bort bältespåminnaren.. men så kanske det är här.. minns inte är inte här ofta och detta kanske är anledningen??

• Líllafamiljen

Det finns bilar utan bältesvarnare.
    Även av dagens modeller.

• Líllafamiljen
    theprodigy skrev 2008-08-26 08:16:46 följande:
    Jag har en Kia Rio 1,6 Sport -06 och undrar hur man kopplar ut bältesvarnaren, någon som vet?
    Har du fått svar på din fråga??
    Giter inte leta bland alla komentarer och dumma svar.
  • Líllafamiljen

Nä, enligt vissa ja...
    Men förstår henne.. ställer man en fråga vill man ha svar på frågan och inte få läxa på köpet, vi går inte i skolan här väl?
    Det är upp till och var och en och du har aldrig gjort ngt olagligt eller olämpligt???
    Ex kört för fort, kört mot rött ljus???

• Líllafamiljen

Jag

jojja skrev 2008-09-18 04:59:07 följande:
    Hej Lillafamiljen. Läste på din presentation att du gillade att diskutera - så varför detta motstånd mot det nu helt plötsligt? Det ÄR ett diskussionsforum och oftast blir det diskussion även av en till synes enkel fråga.Förresten - vilka sorts bilar säljs utan bältesvarnare? Skulle gärna vilja veta Dessuom har jag inte fått svar på min fråga än: Hur motiverar ni för barnen att ni inte har bälte på er? Låter ni dem åka utan också? Och ska det börjas prata olagligheter så kanske FB är ett bättre forum? (Där pratas det ju så otroligt mycket "trevliga" saker också...)
    Jag älskar att diskutera, jag vet när jag har rätt och står för när jag har fel.
    Jag har fel angående bältespåminnare på dagens nya bilar men för 5 år sedan hade Ford någon modelller utan bältespåminnare.

Motivera för barnen?
    JAG använder alltid bilbälte, mannen kanske inte gör det alltid men det är upp till honom... sonen ber honom och han gör det men inte alltid när han är själv. Jag tog med honom som exempel på en lösning åt TS.

Det finns en liten procent i världen som inte kan ha bälte för att de kan lida av klaustrofobi.. Och har då särskilt tillstånd. Mycket ovanligt...

Det är olagligt att åka/köra bil utan bilbälte, det kostar 1500 kr och om polisen hade varit mer aktiva på den delen hade fler använt bilbältet..

Jag stöder inte de som konstant kör utan bilbälte och kräver att om ska jag åka med ska alla ha bilbälte på sig.

Men på parkeringar är det valfritt bilbälte eller inte.
  • Líllafamiljen
    jojja skrev 2008-09-18 04:59:07 följande:
    Hej Lillafamiljen. Läste på din presentation att du gillade att diskutera - så varför detta motstånd mot det nu helt plötsligt? Det ÄR ett diskussionsforum och oftast blir det diskussion även av en till synes enkel fråga.Förresten - vilka sorts bilar säljs utan bältesvarnare? Skulle gärna vilja veta Dessuom har jag inte fått svar på min fråga än: Hur motiverar ni för barnen att ni inte har bälte på er? Låter ni dem åka utan också? Och ska det börjas prata olagligheter så kanske FB är ett bättre forum? (Där pratas det ju så otroligt mycket "trevliga" saker också...)
    Men om man ska köra på parkering utan bilbälte ska man färdas under 20 km/tim... om inte 15
Svar på tråden Koppla ur bältesvarnare?