• augustin

Ngn hjär som tagit bort polyper i näsan?

Jag var hos läkaren i går som konstaterade att jag e tät som sugrör med en stor ärta i, i näsan. Han ville att jag under tre månader skulle äta allergitabletter, ta nässpray samt skölja näsan 5-6 gånger dagligen med koksaltlösning för att se om det gick att undvika en operation.

Nu kan jag inte börja med allergimedicinen än för jag ammar fortfarande och den var inte "amningsvänlig" (Ares- ngt tror jag den hette- orkar inte springa å titta)

Men, nu till frågan...

Ni som redan fått bort polyperna, hur upplevde ni det,, såväl innan som efter? Vad hade ni för symptom och hur känder själva ingreppet och hur kändes det efteråt??

• Svar på tråden Ngn hjär som tagit bort polyper i näsan?
  • Dammtussen

hade problem som liten och opererades nu har jag inga bekymmer

• yndra

Jag tog bort polyperna när jag var liten eftersom att jag snarkade så förskräkligt.
    Jag sov under ingreppet men fick åka hem när jag vaknade. Fick bara äta flytande föda i ca en vecka efter ingreppet och enligt min mor så var det jag hade mest problem med. Jag hade inte ont, var bara lite öm.

• augustin
    yndra skrev 2008-08-26 09:43:19 följande:
    Jag tog bort polyperna när jag var liten eftersom att jag snarkade så förskräkligt.Jag sov under ingreppet men fick åka hem när jag vaknade. Fick bara äta flytande föda i ca en vecka efter ingreppet och enligt min mor så var det jag hade mest problem med. Jag hade inte ont, var bara lite öm.
    Flytande föda låter ju bra Då kanske man kan gå ner lite i vikt samtidigt *hahahahah*

Ingen som haft dessa bekymmer som vuxen??
  • Trinity78

Jag tog bort en polyp för 12 år sen och det gick väldigt smidigt. Jag fick åka hem samma dag och jag har inte haft några som helst problem efter det.

Allt, allt, allt kommer till den som vågar vara rädd
  • augustin
    Trinity78 skrev 2008-08-26 13:33:34 följande:
    Jag tog bort en polyp för 12 år sen och det gick väldigt smidigt. Jag fick åka hem samma dag och jag har inte haft några som helst problem efter det.
    Hur kändes det?? VAd du sövd eller bara bedövad?
  • Trinity78
    augustin skrev 2008-08-26 15:59:12 följande:
    Hur kändes det?? VAd du sövd eller bara bedövad?
    Jag var helt sövd. Jag har för mig att operationen inte tog mer än en halvtimme.
    Allt, allt, allt kommer till den som vågar vara rädd
  • ashera

Min sambo opererade bort polyper. Kom hem samma kväll, fast de hade egentligen velat att han stannat över natten.
    Symtomen var rejält täppt i näsan! Han var sövd under op. Efteråt var han svullen ett tag men annars som vanligt.

Tyvärr är det ganska vanligt att polyperna kommer tillbaka, även om man opererat dem. En del får använda cortisonspray resten av livet. Min sambo är en av dem, men han behöver bara spraya i perioder. När han känner att de är på väg tillbaka sprayar han ett tag och sedan kan han göra uppehåll igen.

Svar på tråden Ngn hjär som tagit bort polyper i näsan?