Inlägg från: Villefranche sur mer |Visa alla inlägg
  • Villefranche sur mer

Checklista för BB-väskan

Yo!

Jo jag har fött ett barn tidigare men då var jag så väl informerad om allt att det var inte klokt...
    men nu så är allt som bortblåst...fem år senare.

behöver lite hjälp med vad som ska packas i BB-väskan pliiis

• Svar på tråden Checklista för BB-väskan
  • Villefranche sur mer

Jag har ju givetvis på listan:

Ombyte till mig
    Kläder till bebisen
    Kamera...

men nåt mer eller???

• Villefranche sur mer

Oh vilka kanonlistor.
    Ska göra min egen vad jag tror jag kommer behöva utifrån era. Frukt blir väl lite dålig att ligga i väskan ett par veckor va??

Så de blir att man packar:

* necessär
    * ombyte
    * pyjamas (vill inte ha vita rocken )
    * kläder till lillen
    * snuttefilten till lillen
    * kamera (fan o glömma den)
    * mobilen (men den har man väl med sig)
    * bilstolen (får ju inte plats i väskan men ska nog lägga den i bilen eller ha den framme
    * amningsbh samt amningskupor
    * kanske lite smink
    * eget schampo o balsam
    * ombytte till pappisen

det räcker väl...

ska man ha journalen med sig? Minns inte om jag hade det förra gången...haha

• Villefranche sur mer

Oki då ska jag ha journalen i väskan färdig så man inte glömmer den. den hade jag ju inte ens en tanke på...o jag ska vara rutinerad haha.

• Villefranche sur mer

Jag vet inte om man behöver det här men lika bra att ha den med fall i fall

• Villefranche sur mer

Vi hade inte med förra gången till min man heller och han kände inget behov av det eftersom han åkte hem och duscha o så dagen efter.
    Han tyckte inte att vi behövde packa till honom denna gång heller...
    Han ska ju ändå åka hem till dottern...hämta henne så hon får träffa lillebror

Jag är lite konfundersam ni som skrivit om tidsfördriv som korsord o sånt...när gör man det?
    Första gången jag födde hade jag inga behov av det, hade dessutom värkar i två dagar så inte en chans att man kunde koncentrera sig på det...på BB ligger man ju o bara störtglor på bebisen eller sover...

• Villefranche sur mer

men guuuh vilken lyx att bo så nära!

SaraSara skrev 2008-08-27 15:29:26 följande:
    Jag har packat en väska med lite sköna kläder till mig samt ombyten till bebisen, och lite småsaker som jag tror att jag kommer vilja ha tex kamera, hårsnoddar, lypsyl, lite pengar då både jag och sambon sällan har kontanter på oss vanligtvis (kanske behövs en tur till cafeterian eller så...). Journalen är självklart oxå med i väskan. Bindor och sånna saker har jag hört att de står för på sjukhuset så det känns onödigt att släpa. Men vi bor i stort sett granne med sjukhuset, ca 3 min promenadavstånd. Så det känns som att min sambo snabbt kan springa hem om det är något vi skulle ha missat.
  • Villefranche sur mer

hjälmmössa????

• Villefranche sur mer

kan nån förklara den här hjälmmössan man skulle ha med sig? Lätt nyfiken.

Jag ska åka hem från BB snarast möjligt förutsatt att lilleman och jag mår bra. Sååå tråkigt att ligga där.
    Förra gången låg jag där två dagar...men när jag sen kom hem...o vad det var skönt.
    Så jag hoppas att allt går bra och jag kan lämna ASAP.

• Villefranche sur mer

kan nån förklara den här hjälmmössan man skulle ha med sig? Lätt nyfiken.

Jag ska åka hem från BB snarast möjligt förutsatt att lilleman och jag mår bra. Sååå tråkigt att ligga där.
    Förra gången låg jag där två dagar...men när jag sen kom hem...o vad det var skönt.
    Så jag hoppas att allt går bra och jag kan lämna ASAP.

• Villefranche sur mer

haha jag trodde att det var en sån där vadderad hjälmmössa för att bebisen inte ska skada huvet..hahaha
    Jo mössa har vi packat ner...och en är av modell hjälmmössa mohahaha

Svar på tråden Checklista för BB-väskan