Inlägg från: Rulltrappa |Visa alla inlägg
  • Rulltrappa

Checklista för BB-väskan

cola (socker och koffein kan vara bra att ha, dessutom är det gott om man skulle spy.)

något snyggt att gå hem i + smink. det ger ganska mycket att slippa se ut som den halvreumatiska gamla hagga man känner sig som.

kamera.

korsordstidningar eller något annat att pyssla med om det blir en seg förlossning.

kläder till barnet.

vagnen hämtade min sambo dagen efter, tror inte att det hade uppskattats om vi släpat med oss en vagn och förvarat i sjukhusrummet.

• Rulltrappa

Villefranche sur mer skrev 2008-08-27 15:15:34 följande:

Vi hade inte med förra gången till min man heller och han kände inget behov av det eftersom han åkte hem och duscha o så dagen efter.Han tyckte inte att vi behövde packa till honom denna gång heller...Han ska ju ändå åka hem till dottern...hämta henne så hon får träffa lillebror Jag är lite konfundersam ni som skrivit om tidsfördriv som korsord o sånt...när gör man det?Första gången jag födde hade jag inga behov av det, hade dessutom värkar i två dagar så inte en chans att man kunde koncentrera sig på det...på BB ligger man ju o bara störtglor på bebisen eller sover...
    när jag roade mig med korsord? ptja, under värkarbetet till att börja med. var ju sådär lagom spännande att ligga i en säng med en ctg-apparat fäst vid sig flera timmar.

sen hade vi inte möjlighet att gå hem så fort vi ville och eftersom bebin i stort sett bara sov det dygnet vi blev kvar (min sambo sov nästan lika mycket som bebin, han tyckte nog att det var drygt att föda barn... ;) så var det rätt trevligt att ha något att pilla med. inte för att jag hade något emot att sitta och titta på man och barn ett par timmar, men efter ett tag var det rätt uppfriskande med lite omväxling...
  • Rulltrappa

Villefranche sur mer skrev 2008-08-30 10:12:34 följande:

kan nån förklara den här hjälmmössan man skulle ha med sig? Lätt nyfiken. Jag ska åka hem från BB snarast möjligt förutsatt att lilleman och jag mår bra. Sååå tråkigt att ligga där.Förra gången låg jag där två dagar...men när jag sen kom hem...o vad det var skönt.Så jag hoppas att allt går bra och jag kan lämna ASAP.
    en sån där tunn liten bomullsmössa med knytband. även om man behöver en tjockare mössa på vägen hem är det lite skonsammare mot barnets huvud att ha ren bomull närmast (så kan man ha tjock mössa eller overallens luva över).
Svar på tråden Checklista för BB-väskan