• Villefranche sur mer

Checklista för BB-väskan

Yo!

Jo jag har fött ett barn tidigare men då var jag så väl informerad om allt att det var inte klokt...
    men nu så är allt som bortblåst...fem år senare.

behöver lite hjälp med vad som ska packas i BB-väskan pliiis

• Svar på tråden Checklista för BB-väskan
  • Villefranche sur mer

Jag vet inte om man behöver det här men lika bra att ha den med fall i fall

• godizjen

Här i östersund behöver man inte ha journalen med. Så får man parkeringstillstånd så man slipper otrevliga parkeringsböter och att släpa på en ica-kasse med småpengar till parkering

• cecell

Här får man oxå ett parkeringstillstånd som varar i ett dygn.

• Rulltrappa

cola (socker och koffein kan vara bra att ha, dessutom är det gott om man skulle spy.)

något snyggt att gå hem i + smink. det ger ganska mycket att slippa se ut som den halvreumatiska gamla hagga man känner sig som.

kamera.

korsordstidningar eller något annat att pyssla med om det blir en seg förlossning.

kläder till barnet.

vagnen hämtade min sambo dagen efter, tror inte att det hade uppskattats om vi släpat med oss en vagn och förvarat i sjukhusrummet.

• Gullet x

Jag har packat 3 väskor...
    Förra gången, tio år sedan, hade jag bara ett ombyte till bebisen med, barnstol och kameran som vi glömde använda...å andra sidan gick det fort, och vi längtade hem direkt efteråt, så när vi fick chansen 8 h efter liten var född åkte vi hem.

Denna gång vill jag inte stressa hem, och packar många mer eller mindre nödvändiga prylar.

En väska till mig och maken för förlossning, typ drickor, godis, kamera, ett ombyte till mig och bebis, necessär. Frukt/macka åker ner när det är dags...

En skötväska som jag lämnar i bilen med en hel del babysaker i, typ bodies, tjock jacka, filt, mössa och sånt för hemfärden.

Sist, men inte minst, har jag en väska med kläder, bok, mp3, etc i fall vi vill/måste stanna någon dag, som får ligga i bilen tills den behövs tillsammans med barnstolen.

• fiamalm

Det kanske redan står här, men nått att sysselsätta sig med, korsord, kortlek, yatzy eller nåt. Jag tyckte det var astråkigt att ligga på bb.

• Lisa2008

Något som vi glömde var ombyte och saker till pappan! Som tur var hade vi inte så långt hem från BB, så han kunde åka hem och hämta...

• Villefranche sur mer

Vi hade inte med förra gången till min man heller och han kände inget behov av det eftersom han åkte hem och duscha o så dagen efter.
    Han tyckte inte att vi behövde packa till honom denna gång heller...
    Han ska ju ändå åka hem till dottern...hämta henne så hon får träffa lillebror

Jag är lite konfundersam ni som skrivit om tidsfördriv som korsord o sånt...när gör man det?
    Första gången jag födde hade jag inga behov av det, hade dessutom värkar i två dagar så inte en chans att man kunde koncentrera sig på det...på BB ligger man ju o bara störtglor på bebisen eller sover...

• SaraSara

Jag har packat en väska med lite sköna kläder till mig samt ombyten till bebisen, och lite småsaker som jag tror att jag kommer vilja ha tex kamera, hårsnoddar, lypsyl, lite pengar då både jag och sambon sällan har kontanter på oss vanligtvis (kanske behövs en tur till cafeterian eller så...). Journalen är självklart oxå med i väskan.
    Bindor och sånna saker har jag hört att de står för på sjukhuset så det känns onödigt att släpa.

Men vi bor i stort sett granne med sjukhuset, ca 3 min promenadavstånd. Så det känns som att min sambo snabbt kan springa hem om det är något vi skulle ha missat.

Svar på tråden Checklista för BB-väskan