När är det "ok" att börja använda strumbyxor och stövlar?
Tycker det är en svår årstid just nu, varken sommar eller höst egentligen. Börjar bli lite kallare ute, särskilt på kvällstid och det är då svårt att veta hur man ska klä sig till kjol.
Tycker det är en svår årstid just nu, varken sommar eller höst egentligen. Börjar bli lite kallare ute, särskilt på kvällstid och det är då svårt att veta hur man ska klä sig till kjol.
Fram till 15:e september är det olagligt att vara så välklädd.
Det beror helt på vädret och hur frusen du är. Jag skulle inte himla med ögonen åt en person med strumpbyxor och stövlar idag.
tycker också det är helt ok nu
sorry om är lite ot, men kan man använda capribyxor (& liknande) till stövlar (med strumpbyxor eller vad?!)
Efter 31 augusti för då börjar hösten
finns det en dresscode på sånt>?
jag tycker de e mycke "värre" att klä sej efter datum än efter väder. Fryser man så tar man på sej, är man varm tar man av sej, sen e de skitsamma vad de är får årstid.
Jag förstår precis ditt dilemma, TS! Jag löser det hela med att inte använda kjol alls under "övergångsperioden" kalla dagar, det får bli byxor då i stället. Det är ju fortfarande varma dagar ibland och då blir det leggings och ballerina till kjolen... Fast egentligen skulle jag inte störa mig alls om andra har strumpbyxor och stövlar! Det är bara en känsla för mig själv, har inte kommit in i höstkänslorna än bara.
augusti får åtminstone ta slut...
fast hade nog inte sj haft det före 15 september..
Sen beror de väl på om du bor i boden eler i lund värdet och temparturen kan skillaja rätt mycket mellan olika ort i svergie.
Men de viktigaste är att inte klä sig för lite så man fryser.
En dagen kanske man behöver strumpbyxor och stövlar men inte nästa.
tycker vädret avgör och inte datumet
Precis när som helst! Just nu är det så kallt så jag skulle kunna ha stövlar. Och nylonstrumpor har jag haft i ett par veckor.