• Maddiss

Hur mycket tar man med i cv?

Som det är nu har jag allt med i mitt cv. Först gymnasieutbildning, sedan flera års jobb, en kortare komvuxperiod och därefter högskola.

Räcker det inte att man skriver att jag är utbildad till detta på gymnasienivå och jobbade med det senare? Visst, skriva sin arbetsgivare innan högskolan kanske är bra, men allt det andra minns jag ju knappt själv

Hur många år bakåt har ni med? Man vill ju inte se ut att ha luckor heller.

• Svar på tråden Hur mycket tar man med i cv?
  • Jennjen

Jag skrev upp allt, även kortare kurser...efter inrådan av arbetsförmedlingen.

• Juno

Vilket är "allt det andra"?

Mitt CV innehåller tre rubriker

* Utbildning
    gymnasie examinationsår
    högskoleutbildningar examinationsår

* Tjänstgöring (jag har med alla anställningar som varit "på riktigt" Alltså inte sommarjobb och dyl, om det inte har med det sökta arbetet att göra)

Tjänst Arbetsgivare anställningstid

* Övrigt
    Föräldrarledighet tid
    Annan längre ledighet tid
    Uppdrag och meriter som har betydelse datum

• Abrakadabra

Jag har tagit upp det som är relevant för det jobb jag söker ? men har skrivit en "samlingsrubrik" där jag tar upp att "Under åren xxxx-xxxx arbetade jag med y, z och q."

• PetraMunchen

Från gymnasiet tycker jag man ska ha med. Jag hade en studielucka mellan nian och gymnasiet då jag jobba på Clock. Men det var i slutet på 80 talet och den har jag inte längre med. Har du studerat på högskola så känns ju också sådant innan gymnasiet oviktigt.

Idag är det 14 år sen jag blev klar på universitetet med för mig var det kanske enklare då jag fortsatte direkt efter gymnasiet på universitet. Därav fanns ju inte så mycket att skriva. Fast jag tar inte med "sommar jobb" längre. Det gjorde jag dock när jag var nyutexad från Uni, mest för att kunna skicka med referenser och ev. betyg. Det brukar ju alltid intressera arbetsgivare.

Svar på tråden Hur mycket tar man med i cv?