Cocillana-Etyfin
Har åkt på världens förkylning o nu börjar hostan oxå. Tog Cocillana-Etyfin igår kväll, stod att det hade inga ogynsamma effekter vid graviditet.Men det är ju rätt starka grejer, vågar jag ta det inatt oxå?
Har åkt på världens förkylning o nu börjar hostan oxå. Tog Cocillana-Etyfin igår kväll, stod att det hade inga ogynsamma effekter vid graviditet.Men det är ju rätt starka grejer, vågar jag ta det inatt oxå?
Ta det bara om du är i stort behov! Skulle nog avvakta så länge det går. MEN behöver du det-så ta det!!
Graviditet
Kategori A. Inga kända risker vid användning under graviditet.
Får se hur hostig jag är inatt, ska försöka stå ut....
Instämmer med Andra kullen; det är kategori A (kolla www.FASS.se och läs mer) så det är inga bekymmer! Har själv använt den många nätter när hostan varit som värst. Så ta den, och sov lugnt! Kraaaam/C
Jag mådde skitdåligt av cocillana... första dagarna mådde jag bara lite illa men sen bröt det ut ordentligt och jag spydde som en gris i en hel dag. Efter det tog jag väldigt små doser och det lindrade också min hosta. Jag tror inte att det är skadligt för barnet men som sagt... ta bara när du behöver... typ innan du går och lägger dig och ta minsta dosen =)
Det lönar sig definitivt inte att överdosera! Blir inte mer effektivt mot hostan, men ger ett fruktansvärt illamående...
Tack för alla snabba svar!
Kanske tar en liten, liten slurk ikväll då. hoppas hostan försvinner snart, värdelöst att vara förkyld o hostig när det är så här fint väder. Dessutom har jag ju semester!
Jag skulle nog också vara försiktig. Det hjälper väldigt bra mot hosta, men båda gångerna jag har ätit cocillana har jag svimmat och blivit jättedålig (jag har aldrig svimmat annars eller varit känslig för läkemedel mm). Jag känner flera personer som blivit dåliga av just cocillana, min mamma fick hjärtstillestånd (som tur var var hon på teater med min pappas jobb och han jobbar på sjukhuset). Nu säger jag inte att alla som äter cocillana blir dåliga, men med tanke på att det är en stark medicin skulle jag vara lite försiktig.