• mama86

höst/vinterjacka

jag skulle gärna vilja ha ett bra tips på vinterjacka. jag ska ha barn i februari och behöver en lite rymligare jacka men jag vill gärna kunna använda den mer än bara denna vintern så alltså ingen jacka som ser ut som ett tält. jag har heller ingen stor budget.

• Svar på tråden höst/vinterjacka
  • dinana

skall det vara en mammajacka eller en vanlig jacka? jag köpte en billig vinter jacka på myrorna.. funkade alldeles utmärkt. bara för att man är gravid så behöevr man ju inte dra på sig en gravidjacka. tycker det  funkar bra med vanlig dunjacka =) men man får ju ta å prova sig fram. det är ju inte dags för vinterjacka förrän i slutet av december... så vänta tills dess =)

♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • mama86

jag vill inte ha en gravid jacka. man vill gärna kunna ha den mer en när man är gravid. dunjacka är väl det enda jag inte kan tänka mig. behöver inte heller en jacka som är så varm, jag vill kunna ha den även kallare höstdagar. gillar lite längre jackor eftersom jag gäa har klänningar och stövlar på vintern

• dinana
    mama86 skrev 2008-08-26 14:50:49 följande:
    jag vill inte ha en gravid jacka. man vill gärna kunna ha den mer en när man är gravid. dunjacka är väl det enda jag inte kan tänka mig. behöver inte heller en jacka som är så varm, jag vill kunna ha den även kallare höstdagar. gillar lite längre jackor eftersom jag gäa har klänningar och stövlar på vintern
    en duffeljacka kanske då. jag har en favorit här hemma som jag köpte på HM, men tyvärr så kunde jag bara ha den till till november sen vart magen förstor. Molly föddes i december.
  • mama86

vad är duffejacka för nått. har aldrig hört det inna

• dinana

Men jag kunde ju i och för sig köpt en större storlek så hade den nog passat längre... Men man vet ju aldrig hur stor man blir och man har ju ingen aning om hur vädret blir heller så det är jättesvårt att veta.

• mama86

funderar även på att köpa en skön koffta och ha min vanliga jacka öppen

• dinana

Jackan jag har är lite mer tjejig modell... men det är ju skönt med en lite längre jacka som går ner över ändan.. =) Har för mig att LaResoute hade mycket fina mammakläder.. men är lite osäker just nu.

Svar på tråden höst/vinterjacka