Inlägg från: Ankan217 |Visa alla inlägg
  • Ankan217

Västervik X

Hej! precis kommit hem från jobbet. Hittade hit.

• Ankan217

ekarny: Kul att ni funderar på att flytta till västervik.

Man kan väl inte säga att jul och nyår alltid är vitt. Men det händer ibland iallafall. Om jag inte missminner mig så var det snö kring jul och nyår förra året och det var väl den ända på hela vintern nästan.

Du får gärna fråga frågor vi svarar så gott vi kan.

• Ankan217

Ekarny: Det finns tre större bostadsområden. Men jag kan väl inte påstå att det är för mycket bråk på någon av områdena. Där jag har upplevt att det är värst är på Midgård. Dit skulle jag aldrig flytta.

Sen har vi Markörgatan och Långrevsgatan. På båda dessa ställen finns blandad kultur. Jag har själv bott på Markör större del av mitt liv. Där finns både skola och dagis och butik. Men skulle jag behöva välja något av ställena idag skulle jag välja Långrevet. Det ligger lite längre ut från centrum än dom andra två men det går bussar varje halvtimma.

• Ankan217

nelie och ekarny: Det är nog olika hur man känner det på de diverse områdena. Finns nog inget "slum" längre som det kanske har funnits. Man kan nog trivas på de flesta ställena.

nelie: Hur blir det på måndag?

• Ankan217

ekarny: Du kan vara lugn för att sådant inte händer någonstans här. På det sättet är det lugnt.

Bråkas det här så är det med varandra oftast. Oavsett bakgrund får jag väl tillägga.

De största problem som är i de större områdena här är väl de som dricker eller tar droger, har jag upplevt det som. Vet inte hur ni andra ser på det. Men även där är det oftast inte några större problem. De ger sig inte på vem som helst utan mest "sig själva". Droger finns det ju överallt i hela sverige ju så Västervik är inget undantag.

• Ankan217

Fick just vimmerby tidningen där står det att det är Förmarknad med loppis idag den 10 och höstmarknad imorgon 11. Den öppnar kl 9.

• Ankan217

Linakinn: Det kan ju vara en basill du har därför det inte går över. Men det är många som är sjuka nu, länge. Tråkigt.

Jag har en fråga till alla.

Jag har lite pojkkläder (ganska mycket) Storlek 50 till 86. Det finns byxor, tröjor, stickade tröjor, overall mm mm.
    Någon som är intresserad. Du får kläderna!

• Ankan217

Marie med två barn: Tack för tipset, men jag har blivit av med kläderna.

• Ankan217

Jag är infödd Västervikare, och jag trivs jättebra här. Lagom stort. Vill man ha lite större kan man ju bara åka till Linköping för en dag.

Det är skönt med havsdoften, skulle aldrig kunna flytta till en stad utan vatten i närheten.

• Ankan217

Odine: Han vill bara att det ska sätta igång så han får vara hemma och vara pappaledig. Ta det lugnt du, så han kan jobba!!

• Ankan217

Grattis Cid till huset!
    Här borde vi väl också fixa i trädgården, får se om ork och väder tillåter det i morgon.

• Ankan217

Heja på odine!! Snart kommar den ska du se!!

Finns det någon duktig västervikare här som kan göra en ny tråd. Jag är dålig på det.

Snart är ju denna tråd död!

Svar på tråden Västervik X