• Aannna

Västervik X

Jag är här oxå...

Idag har Albin fått sin 3månader spruta... han var super duktig

Tycker ni att vi ska dra ihop en träff någonstans och ses allihopa??? skulle vara kul och ses IRL.  en tanke i alla fall.

• Aannna
    väduren82 skrev 2008-08-29 15:44:10 följande:
    Tjena morss! Ingen som vill sälja snickarbyxor för gravida, storlek 38/40 eller typ medium?
    tips: kolla tradera!!!
  • Aannna
    Marie med två barn skrev 2008-09-01 08:32:17 följande:
    Är det någon här som har erfarenhet av BuP? Hur lång tid tar det innan man får tid för ev. utredning? Vad gör de? Hur lång tid tar utredningen?
    det beror lite på vad det gäller, men dom har hur mycket som helst att göra, så det brukar ta lååång tid innan dom gör en utredning, men det beror ju helt och håller oxå hur läget är.
  • Aannna

heej heej nu är vi hemkomna från Barnavdelningen på sjukan, blev att snabbt åka in igår kväll, han fick feberkramp och jag var själv hemma men ja fick bukt på det fast det var första gången!! vi fick medicin och så nu om det skulle hända igen. men nu är jag så himla trött har sovit 3 timmar på 40 timmar så jag är rätt slut måste jag säga...men nu sover albin i alla fall! **skönt** god natt på er!!!!

• Aannna
    väduren82 skrev 2008-09-02 14:21:01 följande:
    Aannna: Vad jobbigt det lät men bra att Albin mår bättre nu! vet hur jobbigt det kan vara, Natalie hade jättehög feber imars, typ 40-41 grader till och från i över en vecka!
    ja det var jobbigt när det hände men skönt att vi fick ligga kvar över natten och se så allt var okej,¨

hur har ni det allihopa tycker det är lite dålig fart på tråden??

vi ska ha dop på lördag så här är det full fart och massor att göra.
  • Aannna
    Majalaja skrev 2008-09-03 14:12:44 följande:
    Aannna: Kul med dop! Vad blir det för tårtor nu då? Har du bestämt dig för något smaskigt?
    jag kom på att jag inte hade den tiden att göra tårtorna, så vi beställde dom..... hua men dom är så dyra bara....
  • Aannna

vilket väder det är ute... usch gillar inte hösten..... jaja var tvungen att gnälla av mig lite... hehe

tänkte höra här om det är någon som går på någon av Öppna förskolorna. **nyfiken**

• Aannna
    ekarny skrev 2008-09-19 10:03:27 följande:
    Hej på er Västerviksbor!Hittade en aktiv tråd efter mkt sökande Jag och min sambo går i funderingar på att ev flytta till Västervik. Min sambo är väldigt förtjust i staden. Tänkte höra lite med er om ni ville berätta om staden? Jag vill gärna veta lite om omsorgs jobb. Vad finns det i stan för arbetsplatser el i omnejd. jobbar nu som boendeass. Förskolor, finns det privata också? Är det någon förskola som har inriktning på något? Affärer, är det typ bara matbutiker el finns affärscentrum? Hur är staden på årets månader? Festivaler el liknande? Ja allt möjligt. Inboxa mig gärna om ni tycker inläggen blir för långa Hoppas det är ok att jag tränger mig på.
    Hej Ekarny.
    Jag har flyttat hit från Norrköping och jag bara älskar denna stad!!! vi har ju några stora kedjor, okej inte många men elkedjan, rusta, Ö&B, mfl. och fler lär komma, jobb inom omvårdnad finns det tror jag, och mycket bra förskolor och skolor finns exakt som väduren82 har sagt, som jag vet om ska det starta en privat förskola till våren annars vet jag inte om det finns. Och du är väldigt välkommen till Västervik!!!! om ni flyttar hit!!!
    Lycka till!!!!
  • Aannna

Jag hade loppis i går, blir fler ggr alltså idag har jag varit själv ifrån klockan 7 i morse till ca 10 ikväll så albin och jag har städat (dock gillar han mer att ha sakerna på golvet hehe) och sen har vi haft besök av en kompis och hennes barn så vi har haft fullt upp hela helgen. men gu vad det har blåst idag... hua gillar inte hösten ...

men jag tycker det är lite dött i tråden.... vad gör alla i höstrusket med tanke på att ni inte skriver här?? hehe

• Aannna
    Linakinn skrev 2008-10-06 02:59:08 följande:
    Ja, vad gör man... Jag har jobbat natt i helgen, så jag har mest sovit... Men hunnit med att kratta lite löv (som nu känns helt onödigt eftersom det blåst ner en miljon löv till...)varit på barnridning, haft släkten på kanelbullefika och lagat god mat... Axel är lite sjuk så vi har mest hållt oss inne...
    hehe du verkar ha hunnit med mycket fast du har sovit hihi =)) ja hösten är inte kul tycker jag, längtar till sommaren.
  • Aannna

Jag är som många andra här inflyttad till västervik, har bott här sedan 2002, och jag trivs, men ja visst längtar man tillbaka ibland till Norrköping, men jag trivs här jag har min älskade familj och vänner, men som som flera oxå säger här så har det varit lite svårt att knyta nya kontakter men internet har ju hjälp till bla. familjeliv =) och det är ju aldrig fel =)

• Aannna

jag längtar oxå till pynt iof blir det nog inte så mycket mer än ljusstakar, och gardiner och lite ljuslyktor..

• Aannna

ja odine bara hoppas du slipper gå över så länge som du gjorde med dom andra... vi hejar på att den kommmer snart!!!

Svar på tråden Västervik X