Inlägg från: emmalisa |Visa alla inlägg
  • emmalisa

Mammor i Lund del 3

Jag och Archandra har fastnat i jobbträsket igen och har så kaotiskt och fullt upp som nyanställda att det känns som om vi har försvunnit lite i periferin här (talar för dig också Archandra, hoppas det inte gör nå't )

Det verkar inte som att det går att få till ett kalas för min trollunge. Jag är ledsen för att det har blivit så stuligt och många bud fram och tillbaka Tyvärr jobbade jag på för snabbt efter op trots allt och igår var jag tvungen att åka hem efter halva dagen på jobbet. Blev akut dålig och det kändes som om att halsen svullnade upp. Sårvätska hade förmodligen samlats och tryckte då mot halspulsådern och struphuvudet så jag bokstavligen höll på att tuppa av, skitotäckt! Därför måste jag ta alla tillfällen att vila i helgen så att jag kan jobba igen hela nästa vecka. Jag får ta en kombinerad inflyttnings/födelsdagsfest i slutet på höstlovsveckan istället (v. 44). Vi kommer vara helt nyinflyttade och i total kaos, men då bor vi iallafall större och så får vi väl våldgästa Tjejen vägg-i-vägg om det kniper

• emmalisa

Tack snälla för omtanken!

pingu666 skrev 2008-08-29 11:03:31 följande:
    Dramat fortsätter. Lyckades amma M liggandes i fm efter en kort tupplur i sovrummet. TACK knase för meddelandet och tipset. Ska nog amma henne liggandes ett par ggr nu så vi båda kommer över det.Emmalisa: Misströsta inte. Vi finns kvar och grattar gärna M senare. Bättre sent än aldrig. För min del är det skönt o få helgen helt fri. Mår halvkasst och går på panodil idag med för att orka med simningen. Så en lugn helg utan ngt inplanerat passar utmärkt. Passa på och vila upp dig ordentligt. Behöver du hjälp med ngt så hör bara av dig, oavsett vad!
  • emmalisa

Ja, jag instruerade på Gerda i 3 år spinning/gym, men började 2003 istället jobba på Nautilus som tränings- och utbildningsansvarig i spinning. Kolla på Delpinen, det är så himla läckert där uppe nu. Det är nästan så man inte vill träna på Högevall längre. Jag instruerar på både Delphinen och Högevall. På Delphinen kör jag Challenge 75 (ca 35 min power, dvs. styrketräning med skivstänger precis som Body Pump och sedan ca 30 min spinning följt av en grundlig stretch) - ett kanonpass om man vill komma i riktigt bra form, både muskulärt, vikt- och konditionsmässigt!

Vad kul att ni vill börja på Nautilus!

pingu666 skrev 2008-08-29 19:33:36 följande:
    Archandra: Vad underbart det låter med hus i Spanien!!! 1000 frågor: var i Spanien? Hyr ni det? Delar ni det med andra? Emmalisa: jag hade fått för mig att du var instruktör på Gerda, men det är visst Nautilus om jag nu har fått rätt för mig. Sikus och jag hade tänkt att träna ihop i höst och köpa kort på Nautilus så vi kan variera träningen och passa varandras barn. Såg att de hade erbjudande nu med kombination Delphinen och Högevall i ett. Smart om man nu vill utnyttja det under nästa sommar och bada på Källby. jag bor ju på norr så Delphinen ligger perfekt till. De har ju byggt ut där oxå nu. Tänkte ta mig bort och kika hur det ser ut.
  • emmalisa

Låter helt underbart Archandra! Vad skönt att ni har pool också -himla lyxigt!

Vi har också turen att ha tillgång till hus utomlands. Mina föräldrar har hus i södra Frankrike (utanför St Tropez/St Maxime), skillnaden är att det inte är lika vädersäkert i Provencedistriktet i oktober/november som i Alicante med omnejd. Det är väldigt fantastiskt vackert och frodigt, men nackdelen är allt regnande vissa perioder. Liknar monsunregn och vräker ner i enorma mängder mellan november och februari. Vi får vacket stanna hemma och vänta till i påsk istället...

Frågar precis som Sikus: blir det den 14:e Tjejen, eller vad har ni bestämt?

Archandra skrev 2008-08-29 21:38:02 följande:
    Jo det är ganska skönt att komma ifrån ibland. Vi äger det tillsammans med ett tio andra familjer som alla antingen är släkt eller nära vänner till makens far. På så vis är det oftast inga problem att komma dit oavsett när man är sugen. Det finns tolv bäddar så plats finns det oftast. Huset ligger ca en timmes bilväg norr om Alicante i ett samhälle som heter Albir. Havsutsikt och pool ingår.
  • emmalisa

ja, visst är det HEMSKT att börja jobba!?

Skulle nog kunna tänka mig att vara hemmefru några år faktiskt! Trodde ALDRIG NÅGONSIN att jag skulle den önskan!

Sikus skrev 2008-08-30 20:54:50 följande:
    Jag lägger in "ledig" i jobb-angenadan o kommer med L! Fö-öhh..är zooombie här..sovit 3 timmar idag 2plus 1....suck..Känner jag saknar L så har svärt komma till ro sova. Men går säkert bättre i morgon. Det avr en chock för hjärnan att brutalt kastas in i verkligheten,men efter ett par timmar gick det med ryggmärgen igen...Man märker hur skönt det är vara ledig !Saknar inte jobbandet ett dugg! Skulle gärna kunnat vara ledig i flera år just nu...
  • emmalisa

...det var väldans vad datadyslektisk jag är...men ni fattar vad det skulle stå

• emmalisa

Sorry Trotsa, men jag är redan gift!

Vi var 6 stycken par i bekantskapskretsen som gifte oss samma sommar och nu har vi fått barn samtidigt allihop. Fantastiskt kul! Nu känner man sig som en riktigt gammal bröllopsräv!

Pingu: tyvärr hyr de inte ut huset eftrsom det fortfarande är under renovering. Dessutom är vi eller de där med jämna mellarum mellan mars och oktober. Mellan november och februari är det ingen höjdare att åka dit. Det ösregnar nästan jämt vid den tiden!

Trotsa skrev 2008-08-31 11:05:01 följande:
    Godförmiddag!Igår var vi bjudna på 40-års fest, min morbrors sambo fyllde år. Hade en svag aning om att något annat skulle hända. Men gissa om vi faktiskt blev överraskade när jag har rätt! Plötsligt dyker en präst och en brudbukett upp! Vi var några få som anat att det var något på gång, men inte min far och han var "rasande" för att han inte hade kameran med sig! (De, mamma och pappa, hadew dessutom kommit hem från semester tidigt i morse och var inte riktigt i form. Så han kom i jeans och tofflor, även detta tjurade han över lite...) Så det blev ett litet fint bröllop i deras trädgård, med utsikt över åkern! Strålande sol och massa leende! Inte ens deras barn, inga gemensamma, hade fått veta något! HihihiEfter vigseln så for vi till Oxie Bykrog, inte en krog jag skulle direkt rekommendera, men maten var okej. (Vinet var däremot...ehh...äckligt!) Efter maten for vi tillbaka för tårta, skålande och lite spontan dans. Tyvärr fick vi åka hem ganska så tidigt eftersom vi inte hade någon hundvakt till Kelso. Men medans vi var där hade vi otroligt roligt! Oscar skötte sig fantastiskt bra, till skillnad från förra gången vi var där då det mest var en massa kink och gnäll! Till och med min mormor kunde hålla honom denna gång utan att han stortjöt!Tänk va kul det är med bröllop! Är lite avundsjuk på dig Pingu som ska få gå på ett planerat bröllop! Ett där man faktiskt kan förbereda sig lite på vad som komma skall. Ingen av er som vill gifta er? Dags för lite frukost här hemma, bättre sent än aldrig!
  • emmalisa

Håller med att det är skönt att få komma igång med sitt eget liv igen, tyvärr var det ingen bra tajming i mitt fall då jag opererades i samma veva. Det gjorde att jag hade behövt vara hemma 2 månader till. När jag körde igång var jag redan "slutkörd" om du förstår vag menar...

Jag har dessutom samma dilemma på min skiola som du har. erfar just EXAKT smamam saker! Jättetrist fakstiskt. Jag hde enorma förhoppningar om den här tjänsten. Det som är riktigt skönt är att jag jobbar i ett jättebra arbetslag som jag trivs bätre i än det på den förra arbetsplatsen.

Archandra skrev 2008-08-31 15:18:14 följande:
    Tjejen: Tyvärr kan inte Isabelle och jag komma den 7:e, men vi hoppas att ni får en trevlig dag och att vi kan ses vid ett senare tillfälle.Sikus och Emmalisa: Jag tycker egentligen inte att det är hemskt att jobba. Tvärtom tycker jag att det är jätteskönt att komma igång med ett eget liv igen. Däremot trivs jag inte alls på min nuvarande (nya) arbetsplats. Kulturen här är väldigt långt från vad jag förväntade mig, och jag gillar inte riktigt saker som jag har märkt av. Dessutom tycker jag inte alls om hur dåligt allt omkring undervisningen sköts. Till exempel har jag efter tre veckor fortfarande inte datorsalar inlagt på schemat för tre datorkurser jag har. Trots att det finns lediga salar och jag har sagt till flera gånger. Det är bara en av många småsaker som retar mig. Vi får väl se hur länge jag blir kvar...
  • emmalisa

stavar som en kråka, svensklärare och allt...jaja, ni får ha överseende ..

• emmalisa

Kattmamma: ska försöka ta det lugnt Det är svårt när man är ny på ett jobb och vill visa framfötterna tyvärr

Sikus: vi kan väl se senare i höst ang försökskanineriet, det ser lite dåligt ut med tid bara. Ska kolla om du kan köpa det där träningskortet också...hör av mig!

Svar på tråden Mammor i Lund del 3