• Husmamman

Boken flyga drake, blivit film?

har precis läst en jättebra bok_ flyga drake. Står att den ska ha blivit film? Ngn som vet ngt om det?

• Svar på tråden Boken flyga drake, blivit film?
  • Snuan

Ja det har den. Den har även utkommit som hyr DVD. Har hyrt den men inte sett den ännu så jag kan inte säga om den är bra eller ej.

• Skrik och Panik

Ja det stämmer bra det, den har blivit film.

• Strutsen87

Ja den finns på dvd nu har jag för mig :) Läst boken men inte sett filmen... än ;)

• Jossa 79

Ja, det var ett tag sedan den kom. Har sett en massa trailers för den när vi hyrt DVD.

• Noor el amar

Ja, Flyga drake är enligt min menig en underbar berättelse.
    Jag har läst boken och sett filmen.
    Jag skall inte vara negativ... vill inte det... men filmen är dock inte lika underbar som boken- är det inte ganska sällan det sker?!
    Men man vill ju ändå se för att uppleva någon annans bild av berättelsen man läst- för att se hur andra tolkar historien och framställer den.
    Det måste å andra sidan vara oerhört svårt att göra film av en bok... att lyckas få med allt som "skall" ske, lyckas måla personligheter genom bild och ljud (istället för med outtömligt utrymme av beskrivande ord)... och så vidare... när jag tänker så är jag inte lika tveksam till att hylla resultatet. Filmen är absolut sevärd men den går inte alls in så djupt i själen som boken gör..... tyvärr. Det var vad jag kände efter att ha tagit del av resultatet.

♥//Camilla Noor el Amar.
  • Jossa 79

Noor el amar,
    Så är det ofta när böcker filmatiseras. Undra ifall den andra boken, Tusen Strålande Solar, kommer bli film?

• Noor el amar
    Svar på #6
    Hej!!!
    Ja, visst ar det sa ... du har sa ratt. Jag har problem med tangentbordet som inte vill lyda.Jag hoppas att man kan tyda det jag skriver trots detta Glad

Jag vet inte om Tusen stralande solar skall eller har filmatiserats men det skulle vara kul!
    Jag ska forska lite pa det Glad... om inte nagon annan som har svar hinner fore.

Ta hand om dig!
    ♥//Camilla Noor el Amar.
  • Raka Pungen

Flyga drake är definitivt bland de mest överskattade böcker någonsin. Jag gav upp läsandet vid det laget då Baba dog, för jag somnade bara jämt av tristess och tänbkte att jag skiter det och ser filmen istället, bara för att veta hur berättelsen slutar. Men somnade några gånger under filmen med, men skönt att få all smörja sammanfattad i ett par timmar istället för den där jävla tråkiga boken.

• Fru KM

Bästa bok jag läst. Dock var filmen,som vanligt, inte lika bra men helt klart sevärd.

Svar på tråden Boken flyga drake, blivit film?