• JULIA Alidias mamma

Hunden kissade på brevlådan.....

idag när vi skulle åka ifrån vårat hus så precis gick det en dam med en hund förbi å stannade precis vid våran brevlåda å hunden kissade på brevlådan. Det är en stor brevlåda som man öppnar med en nyckel. Vi sa inget till damen men lite irritation kände vi iallafall. Vi är inga hundhatare men måste hunden precsis få kissa på brevlådan?? Det händer säkert flera ggr om dagen men det är man iallafall ovetandes om...

• Svar på tråden Hunden kissade på brevlådan.....
  • Silverkatten06

Nej, det där tycker jag var oförskämt! Hon kan väl dra hunden 50 cm åt sidan så att han kissar i häcken eller nåt istället?

• 3fraimsdotter

Tja, du kunde ju lite hövligt påpeka att ni inte uppskattar revirmarkering på er brevlåda. Det finns många andra ställen en hund kan pinka på faktiskt.

• mogreta

Skulle också bli sur om nån hund pinkade på min brevlåda eller blomkrukor!
    Är själv hanhundsägare och skulle aldrig tillåta honom att kissa på folks grejer.
    Har en hund börjat vill de andra hanhundarna pinka efter och sen är pisskarusellen igång.

Sätt upp en lapp på brevlådan, som en liten pik till läskunniga hundägare, typ:
     Hundar! Här pinkar vi INTE!

• JULIA Alidias mamma

vi funderade på att påpeka att brevlådan kostade 1 miljon och att den tillhör huset....ja hon kunde ha gått på andra sidan där det inte finns hus el brevlådor...på en lång sträcka..och observera jag älskar hundar, katter djur överhuvudtaget..

• GrönaDruvan

Inte så kul kankse, men jag hade inte brytt mig. Posten ligger ju i lådan och man tar väl inte så långt ner som där den kissat. Däremot tycker jag det är fel, hade inte själv gjort så med min hund!!! Det jag menar är bara att är hon så oförskämd så hade jag inte orkat bråka om det..

• Andaloal

Tja.... hon kunde väl dragit lite i kopplet.
    En kompis hund nu mera gammal å död pissade på mitt ben en gång ute. H
    Tänk dig det istället

En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • mogreta

Gör brevlådan lite lätt strömförande så kommer hundarna aldrig att kissa där mer

• JULIA Alidias mamma

lapp funderade vi å på Det finns en klisterlapp med förbjudet att bajsa i bild med en hund som skiter å ett streck över...borde finnas me förbud å kissa å

• JULIA Alidias mamma

ja visst kan man inte styra över vissa så har inte mera vett men som sagt det man inte ser behöver man inte bry sig så mycket i...

• JULIA Alidias mamma

hahahaha

mogreta skrev 2008-08-26 22:01:27 följande:
    Gör brevlådan lite lätt strömförande så kommer hundarna aldrig att kissa där mer
Svar på tråden Hunden kissade på brevlådan.....