• Solisrosis

dålig anderdräkt efter infektion?

jag har en visdomstand som det är en ficka mellan tandköttet o själva tanden.. den här fick blev inflammerad och förra veckan avr jag till tandläkaren var att kinden svullnade upp..

jag fick ingen antibiotika, däremot så spolade hon rent fickan, sen har jag fått skölja med hexedent i 7 dgr..

detta har jag gjort nu, själva värken är borta, men det smakar fortfarande sådär varigt i munnen ... hur får jag bort detta? man kan ju kanppast dofta hallon då.

till saken hör den att visdomstanden måste bort, för infektionen kmr återkomma hela tiden tils dess att den är borta..
    tandis vill dock inte ta bort den under graviditeten, vet ej varför...

vad kan man göra åt denna dåliga andedräkt?

• Svar på tråden dålig anderdräkt efter infektion?
  • Kajak

Jo tandisen kan ta bort den när du är gravid.

Tror att du ska få ibumentin som är rekonemmeras att äta pga tandvärk men du kan alltid ta alvedon istället.

Var envisa som en åsna o kräver att få tand BORT!

Jag har inte kvar mina visdomstand, dom tog bort 2006 och 2007 då var jag med barn båda gånger...

• Solisrosis

ja, jag sa att jag ville ta bort den, men hon sa "bara om det blir akut" för det är tydligen SÖS som måste göra det, hon gör inte sånt själv...

Vet inte om hon tänkte på infektionsriskerna också, hon sa att infektionen som kan återkomma är helt ofarlig, hon kanske tänkte på OM det skulle bli en infektion i hålet efter tanden så är denna farlig?

Iaf så är det inte så smaskigt att det smakar var i munnen.. nu får jag ju inte skölja fler dagar med hexedent (bakteriedödande) heller.. värken är borta, men det smakar ju snusk.

nu blöder det mkt mindre också vid tanden, dör ett par dagar sedan var blödde det inget alls, o nu är det ytterst lite.. är inte det ett bra tecken på att infektionen är borta?

Kajak skrev 2008-08-27 09:48:02 följande:
    Jo tandisen kan ta bort den när du är gravid.Tror att du ska få ibumentin som är rekonemmeras att äta pga tandvärk men du kan alltid ta alvedon istället.Var envisa som en åsna o kräver att få tand BORT!Jag har inte kvar mina visdomstand, dom tog bort 2006 och 2007 då var jag med barn båda gånger...
Svar på tråden dålig anderdräkt efter infektion?