• Wilmisen

    Feb-mammor -06 tråd nr 11

    Här fortsätter vi mammor diskutera våra barn, födda i februari 2006. Nya mammor är givetvis också välkomna!

  • Svar på tråden Feb-mammor -06 tråd nr 11
  • osd77

    *gäsp* Varför lyckas jag alltid somna när jag nattar Emil?! Det är stört omöjligt att hålla sig vaken *suck*

    Ikväll har vi varit ute och hjälpt pappa att snickra, panelat en innerväg med råspont. Jag kapade, J spikade upp dem och Emil var överallt och ingenstans

    JennyW --> Tillhör det grundämnena i skolan? Jag har inte heller betyg i Affärsjuridik B och hälsa B men har å andra sidan aldrig läst det heller...


    Emil - min älskade skitunge!
  • osd77
    MRSVi skrev 2008-09-02 20:42:12 följande:
    Wilmisen: Alice vill inte sluta med blöja heller.Kate: Vad var fel med föräldramötet?JennyW: Vad bra att du hittat en annan ridskola. Har ni höst o kallt uppe hos er nu?Osd: Jag kan inte tänka mig att du nånsin har det ostädat...
    Jo, det här oftare än vad man kan tro faktiskt. Speciellt nu när jag jobbar mycket och maken bygger för fullt.
    Emil - min älskade skitunge!
  • JennyW

    osd- nä, det tillhör inte grundämnena men jag saknar liksom poäng för de kurserna och då kan man inte söka vidare studier!

    MrsV- ja, det är höst. Vi har haft 0 grader på morgonen nu de sista dagarna. Jag har tom fått skrapa rutorna på bilen! Sjukt tidigt! Men på dagen har vi haft en temp på ca 13 grader och sol!

    Bara 3 jobbardagar kvar på den här veckan...

    Imorgon ska jag klippa mig! Såååå skönt det kommer bli!


    ♥ ♥
  • osd77
    JennyW skrev 2008-09-02 20:48:36 följande:
    osd- nä, det tillhör inte grundämnena men jag saknar liksom poäng för de kurserna och då kan man inte söka vidare studier! MrsV- ja, det är höst. Vi har haft 0 grader på morgonen nu de sista dagarna. Jag har tom fått skrapa rutorna på bilen! Sjukt tidigt! Men på dagen har vi haft en temp på ca 13 grader och sol! Bara 3 jobbardagar kvar på den här veckan...Imorgon ska jag klippa mig! Såååå skönt det kommer bli!
    Ja, då kan dem vara bra att läsa in... vad skulle du vilja bli i slutändan då?
    Jag har klippt mig idag, sååå skönt!
    Emil - min älskade skitunge!
  • JennyW

    osd- ja, vad vill man bli? Den stora frågan. Ibland vill jag jobba med djur på något sätt, ibland är jag helt säker på att jag vill bli typ polis. ja, det varierar som du ser


    ♥ ♥
  • zockervadd

    Känner igen mig i att inte vara säker på vad jag vill bli..ändrar mig typ varje dag, polis,väktare,djursjukvårdare,kriminalvårdare...och så om jag inte kommer plugga..jobba i djurafär eller ta C-kort.

    Så här är det..jag har problem med ammningen och undrar lite om det..har ju je juli tråd men känner mig så hemma här att jag ställer frågan här, om de är ok?!
    Nils äter bra på tuttarna men det har nu de senaste dagarna återproducerats lite mjölk, igår kväll var de helt slappa och Nils åt två gånger på varje bröst..han fick ju i sig endel då han kräktes rätt mycket efteråt..nu är jag oroliga att stress kan vara en faktor som gör att jag inte får lika mycket mjökl längre? vad tror ni? Det har rörts upp igen allt om mamma och nu är hon vräkt, tar pengar av mormor, åker taxi i annat namn..svarar aldrig och sos får ingen kontakt..hon bara driker..telefonsamtal från alla håll varje dag och rinag på lagenheter mm..mm..blir så trött och vill inte att detta ska påverka mig som mamma..men som jag tror det redan gjort


    Älskade Nicole 06 och Älskade Nils 08
  • kate79

    zockervadd: i början känns ju brösten jättestora och sprängfyllda men efter ett tag anpassar de ju sig och känns lite slappare. Jag märkte av det med Tuwa och undrade vad som höll på att hända men det visade sig att trots att de blev lite slappare så fick hon ändå i sig vad hon behövde. Kan det vara så tror du??

    MrsV: vi har haft synpunkter på dagiset angående vissa punkter och de hade haft föräldramöte när jag var på semester och när jag kom tillbaka fick jag se dessa punkter och jag tyckte det såg bra ut. Problemet var bara att punkterna togs inte upp som -vi skulle önska utan det här tycker vi är dåligt, ändra och det blev väldigt dålig stämning.


    Jag hittade en kurs när jag satt på nätet, en healing, medium .... något mer kurs som startat nu precis i augusti, den varar i ett år så nu ska jag spara pengar så att jag kan ta denna kursen till nästa augusti, den är en hel i månaden och kostar 18 000 kronor och äger rum ungefär 1½ timmes bilfärd härifrån. Så det ser jag fram emot mycket, tills dess ska jag hitta nya vägar att utveckla sig själv.


    Läser nu en bok om Mindfullness, så bra det är kan verkligen rekommendera för alla som tycker att de springer fram i livet och känner sig mest stressade hela tiden.


    Ska på storseans i mitten av oktober, blev så glad när jag hittade länken på internet att jag glömde fråga vad det kostar när jag ringde och anmälde mig


    Mamma till två underbara barn, Wilhelm 040221 och Tuwa 060210
  • MRSVi

    Zockervadd: Jag håller med Kate, förmodligen producerar du tillräckligt... kommer du ihåg om det var likadant förra gången?
    Däremot tycker jag att du ska ta kontakt med AA, eller nåt liknande, o se om du kan hitta en stödgrupp för anhöriga till missbrukare, många får hjälp där, o som du säger blir du ju stressad o så ska det inte behöva vara.

  • cirkuspuman
    JennyW skrev 2008-09-02 20:37:22 följande:
    Har varit på emmys nya ridskola idag, vilken skillnad mot den förra! Den här var jättebra!! Duktiga tjejer som var med i ridhagen och såå fina hästar. Några nordsvenska, en fjordhäst och några andra stora hästar.Nu ska jag se klart "The forbidden kingdom" som jag somnade till sist. Den verkade jättebra iaf!kate- vilken stor tjej du har! Tilde är flera kilo lättare!cikruspuman- så du var ingen snäll flicka i skolan? Skolkade du mycket eller fick du bara dåliga betyg? Jag måste läsa upp Affärjuridik B samt Idrott och hälsa B och även MaC.... Det där med matten kommer inte bli lätt. Men i dessa ämnen så saknar jag helt betyg.
    Idrotten går inte att göra nåt åt...den räknas iaf bort i slutbetyget om den sänker medelbetyget
    Om du bara saknar betyg i två kurser så fick du väl iaf slutbetyg och kan söka in på det samt högskoleprov ??
    Nej jag var ingen snäll tjej i skolan en riktig mardröms tonåring tyvärr
    Jag hade så mycket bättre saker för mig än att gå i skolan...killarna och hästarna tog liksom upp all tid så det blev inget över till skolan
    Nu läser jag upp betyg så jag kan söka till phs nästa höst och då med förhoppningsvis mycket bra betyg jag är mycket intresserad av officersyrket oxå så jag kommer säkert att söka även om jag inte tror att försvarsmakten som arbetsgivare innebär någon säker framtid med alla nedskärningar
    Jag har så många planer just nu iom att jag läser upp betyg nu och antagligen kommer att läsa en termin till så tänkte jag passa på att läsa till ekonomiassistent på sidan av med början till våren när Nelly börjar på dagis isf läser jag upp mina betyg på Komvux och ekonomin på distans men men....vi får se !!
    Det finns en hel del ekonomiassistent jobb här i stan så då kanske man kan jobba lite xtra samtidigt som jag förhoppningsvis läser till polis

    Oj oj vilket utlägg ja nu vet ni mina planer *s*

    Zocker: Usch vad jobbigt för dig/er...vet inte riktigt vad jag ska säga tänker på dig!!
    Tror visserligen att mjölkproduktionen kan påverkas av stress men samtidigt så vet jag att det går i perioder med amningen...ibland har man mer mjölk ibland lite mindre det är inte så att han håller på att öka produktionen nu då ??

    Osd: Skönt med klippning en bild kanske ??

    Kate: Vad hände på föräldramötet ??

    Nu ska vi äta frukost....Nelly vaknade kl 06.02 idag så hon har precis somnat igen men Nova och Noel är ju lediga på onsdagar så vi ska äta strax
    Idag är det regn och grått ute så det blir nog en pysseldag inomhus förutom en sväng till Ica då vi måste handla lite..
    mammanmia.blogg.se ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova-04 ♥ Noel-06 ♥ Nelly-07 ♥¸.?°´¯) ♥
  • zockervadd

    Tack för stödet! jag hoppas att det är som ni säger, och att han äter upp för att få mer mjölk! Får se vad som häder under dagen!


    Älskade Nicole 06 och Älskade Nils 08
Svar på tråden Feb-mammor -06 tråd nr 11