Barnförsäkring. Varför?
Undrar om någon kan ge mig ett bra svar på varför man bör ha en barnförsäkring.
Jag har en 2-åring som inte är försäkrad och jag står i valet och kvalet om jag ska teckna en barnförsäkring på honom eller inte. Jag hade vänta-barn-försäkringen som gällde tills han var 6 månader och av någon anledning glömde vi bort att förlänga denna. Vid 3-4 månaders ålder upptäcktes dock att han hade ett hjärtfel som ska opereras nu i höst. Han har vårdats inneliggande på sjukhus ett flertal gånger, bland annat för hjärtkateterisering, operation av ljumskbråck och dubbelsidig lunginflammation. Med anledning av detta har jag svårt att tänka mig att något försäkringsbolag vill försäkra honom, förutom möjligtvis olycksfallsförsäkring.
Varför försäkrar man sina barn? Man har väl olycksfallsförsäkring via dagis/fritids/skola? Eller? Försäkrar man för att få några extra hundralappar vid VAB/sjukhusvistelse? Vid invalidisering, får man inte vårdbidrag då som täcker en del kostnader?
Jag har nu fått barn nummer 2 och funderar mycket på detta. Ska jag försäkra henne och vad får jag ut av det i så fall? Hjälp mig att komma på vettiga argument för att försäkra mina barn!