• rosalin

Potta på flyget??

ska flyga till mallorca snart och dottern kommer då att ha varit helt blöjfri i 2 månader. Hur hade ni gjort på flyget? Hade ni satt på en blöja under flygresan? Och hur hade ni gjort med potta (hon gillar inte toaletter), hade ni släpat en potta i handbagaget? Får men det ens, eller tar de för stor plats?

• Svar på tråden Potta på flyget??
  • Smulu

Tror inte du får plats att använda pottan inne på flygplanstoaletten.

• rosalin
    Smulu skrev 2008-08-27 16:39:22 följande:
    Tror inte du får plats att använda pottan inne på flygplanstoaletten.
    hm, det kan du ju ha rätt i, ajdå.
  • Tigerwoman

Aldrig i livet att jag släpat en potta!!! Om hon inte vill gå på toaletten så får hon väl ha blöja, men grejen är att så stora barn sällan får plats på skötborden på flygplanen. Det brukar sällan vara problem att få gå före i toalett-kön när man har småbarn som just slutat med blöja, men om hon inte vill använda toaletten så är väl blöja det enda alternativet.

• rosalin

nä, visst känns det trist att behöva släpa potta, fast jag ser hellre att hon sitter på potta än på de ofentliga toaletterna när vi väl är på Mallis. Jag tänkte på en sån där ihopfällbar, fast de är ju rätt dyra...

Få plats på skötbordet kanske går, hon är inte mer än 16 månader och inte jättestor till växten, fast det är klart, det är säkert på gränsen

• Smulu

Du får väl lägga papper på toasitsen då

Eller spraya på desinfektion och torka.

Svar på tråden Potta på flyget??