• Anonym

Tummen ner för fsk....

Jag trodde jag skulle få en utbetalning från försäkringskassan den 25/8, men fick ej någon. Jag ringde då till dem, och jag fick vänta i 23 minuter och jag var 379 i kö, är det rimligt? Jag lät telefonen var på, jag hann städa lite under tiden, när jag kom tillbaka så var det 5 minuter kvar. Dem sa att där fanns ingen utbetalning i sikte vad dem kunde se. Jag skickade in redan i våras en begäran om föräldrarpenning, i samband då jag skickade om tjänstledigt till jobbet. Antingen har fsk glömt mitt ärende eller har det inte kommit fram. I vilket fall som helst, så har jag börjat tappat mitt tålamod för fsk.

Någon mer som har problem med fsk? Sena utbetalningar etc.

Det är konstigt, när man ska få pengar ja då kan dem vara försenade, men ska man betala något och man har glömt, då kan dem skicka ut direkt...Då snackar jag inte om fsk...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 16:23
    fsk= Försäkringskassan

• Svar på tråden Tummen ner för fsk....
  • La Lola

Nä jag har aldrig haft något problem med förskolan (Fsk) o tack o lov aldrig med försäkringskassan (FK) heller.

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • SchumiFerrari
    La Lola skrev 2008-08-27 16:21:36 följande:
    Nä jag har aldrig haft något problem med förskolan (Fsk) o tack o lov aldrig med försäkringskassan (FK) heller.
    Säger det samma. Inga problem alls med varken förskolan (fsk) eller Försäkringskassan (FK)
    *Älskade Noa*
  • Anonym

Jag menar int förskolan. Jag menar försäkringskassan, vi säger fsk för försäkringskassan.

• sweran

bara problem med FK. hatar dem mest av allt just nu....
    har vart sjukskriven sen mitten av maj, som sedan övergick i havandeskapspenning den 21 juli... o har fortfarande inte fått ett öre....
    däremot har jag fått skicka in samma inkomstuppgifter 3 ggr... fråga mig inte varför men.....

• Linnika

Ja har själv inte haft problem me Fks, men ja har en vän som haft stor problem me dom..Inte fått ut sjukpenningen.. För Fsk tyckte att hon skulle jobba istället för att leva på samhället. Men min vän var heltidssjukskriven av sin läkare pga av sina ledproblem. Men fsk:s läkare tyckte att hon kunde jobba ändå.. Fsk:s läkare hade inte ens träffat min vän, hon är fortfarande i "krig" me Fsk, dom vägrar hjälpa henne. Hon anses kunna jobba halvtid, fast hennes riktiga läkare anser att hon inte kan de..
    De vart så hr för att hennes läkare vill sjukskriva henne på heltid från första början, men hon ville inte, hon ville jobba. Så hon vart halvtidssjukskriven, men tillslut så insåg hon att hon inte orkade me jobbet alls..de gick inte för att hon hade så ont. Då heltidssjukskrev hennes läkare henne. Allt beror alltså på att hon INTE ville leva på samhället, hon ville jobba.. de får hon sota för.
    FSK är bara skit...

ღ Pojkvännen ღ
  • Anonym

Lilla Mimsan skrev 2008-08-27 16:26:26 följande:

Och vilket datum är du född??
    Jag? 1/1.
  • Pallas

Såg på tv igår att enbart 70% får sin FP utbetald i rätt tid med rätt belopp.

• La Lola
    Anonym skrev 2008-08-27 16:24:18 följande:
    Jag menar int förskolan. Jag menar försäkringskassan, vi säger fsk för försäkringskassan.
    www.fsk.se

www.fk.se

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
Svar på tråden Tummen ner för fsk....