Inlägg från: Zenobia |Visa alla inlägg
  • Zenobia

Operera halsmandlar - positivt eller negativt?

Det är bättre att ta bort halsmandlarna när man är liten än när man blir större.
    Risken kan annars bli som med mig att när jag tog bort halsmandlarna så täppte dom till hela gången i halsen.
    Sen klarar nog ett barns kropp mer påfrestningarna med att ta bort halsmandlarna som liten och risken för infektioner är inte lika stor.

Men på mig vart det posetvit, jag slipper det där onda halsinfektionerna så gjorde att man kanppt kudne svälja eller prata på ett par dagar när man vart förskyld. Samt att mian förskylningar är inte lika täta längre.

Men snarkar och har mig gör jag fortfarande dock, men det är andra fel som gör det =)

• Zenobia

LAV0LINA

Är det husläkaren som säger det på vårdcentralen?
    Annars så ska du kontakta öron/näsa/hals på sjukhuset och be om att få träffa dom och förklara ditt problem. Att dom på vårdcentralen inte hjälper dig. Eller kräv en remis ifrån husläkaren om att du vill dit.

Eller kolla efter en privat läkare om du har till gång till det. För så där ska man inte gå och må dåligt för det drar ner en.

• Zenobia

LAV0LINA

Jag gör det, ofast är det vårdcentralerna som sätter krokben. Men sen när man kommer till öron/näsa/hals är det en annan femma.

• Zenobia

LAV0LINA

Ja det är skit när det är så här. Jag hade ofta förskylningar och jätteont i halsen. Men läkarna dom bara gav pencelin ist varje gång. Sen flyttade jag och träffade en underbar läkare, han tog tag i allt. Hittade att jag hade astma och såg att halsmandlarna inte var bra. Skickade remis till sjukhuset så jag fick ta bort dom. Men den som opererade mig sa att han alldrig sätt så fula halsmandlar och så stora förut. Stod som ett frågetecken och undrade hur man kunde låta det gått så långt.

• Zenobia

Familjam

När jag var liten och tog bort polyperna, så var det också det bäst att man får glass efteråt.
    Så jag vart posetivt överaskad när jag i vuxen ålder, fick en pigelin efter att jag tagit bort halsmandlarna =)

• Zenobia

MS74

Ja ahde det problemet med när man drack så kom det upp i näsan. Tog ett tag innan man fick stil på det där. Samma sak när man hade mat i munnen och hostade så gick det inte så bra varje gång.

Svar på tråden Operera halsmandlar - positivt eller negativt?