• åra

några frågor om att skaffa barn två tjejer emellan. hjälp, tack.

Bra frågor som TS har.
    Nu inför andra barnet känns det mesta så självklart, vi har ju redan tänkt igenom allt inför första bebisen. Denna gång när vi skrev in oss på Mama Mia fick vi en bok som heter Homofamiljer, däre det står en hel del. Den är lite inaktuell (skriven 2004) men det är ffa historierna från olika familjekonstellationer (alla med utgång i att föräldrarna är gay) som jag tycker är bra. Dessutom finns det tankar från barn som nu blivit lite äldre och har gayföräldrar, och kanske är det för mig det mest läsvärda. En bra bok att läsa INNAN man blir på smällen som gay, kanske inte helt rätt bok att få när man väl står där med bulan i vädret.
    Ska spara boken så att mina barn kan läsa den när de blir tillräckligt stora och se att det finns fler som dem. (Vilket jag i och för sig hoppas de redan vet vid det laget, vi känner ju en och annan familj som vår!)

Shisa - vill ni veta mer om hur vi gjorde så är det bara att maila. (det blir så mkt sånt här ändå) Sammanfattning - köpte sperma fr amerikansk cryobank, depå hos Stork, insem där 06 resp 08 som resulterat i en dotter och en liten på väg.

Svar på tråden några frågor om att skaffa barn två tjejer emellan. hjälp, tack.