• ElinGöteborg

Var du förkyld i början av din graviditet???

Hejsan!

Jag är lite orolig. Jag är förkyld och är i vecka 7.
    Här läst någonstans att någon fick en döv bebis för att mamman hade varit förkyld under den veckan bebisen utvecklade hörseln!

Så nu undrar jag vad ni tror och tycker om saken?

Kram Elin

• Svar på tråden Var du förkyld i början av din graviditet???
  • anelia

Jag var små snorig hela graviditeten. Och båda mina grabbar hör bra (tvillingar).

• Redlily

Det är inte sant. Var förkyld i början av min graviditet och min läkare sa att det absolut inte var någon fara :) så du kan slappna av.

Tredje gången gillt, håll tummarna!
  • Rulltrappa

jag har haft långdragen halsfluss i börjasn av båda mina graviditeter. den andra graviditeten är inte färdig än, men den första gick iaf bra.

tycker inte att du ska oroa dig, det är ganska saftig begärt att gå omkring 9 månader utan att bli förkyld en enda gång.

• mee2

ja va förkyld/täppt hela graviditeten å peppar å peppar han hör bra. va ja vet så kan barnet bli dövt om mamman får vattkoppor eller rödahund under grav... inte förkylning..

• mee2

sen finns det nått som heter graviditets täppa. det e slemhinnorna som svullnar å man blir täppt i näsan. helt vanligt det oxå.

• MariaOMarkus

tänkte precis ställa samma fråga

BF Maj 2009
  • anelia

"Man kan känna sig nästäppt och ha lätt för att blöda näsblod när man
    är gravid även om det är mer vanligt under slutet av graviditeten.
    Nästäppa beror till stor del på den ökade mängden östrogen samt ökad blodmängd som i sin tur mjukar upp brosk och vävnader vilket gör att man blir täppt i de trånga näsgångarna. Det kan i sin tur göra att man snarkar om nätterna. Blodkärlen kan även vidgas vilket medför att man lättare blöder näsblod."

Taget från Familjelivs graviditetskalender

• maddelin

Jag blev jätte snorig i början av min graviditet. Om det berode på den vet jag inte.

• första pyret

Jepp, är sjuk max 2 ggr /år och hur stor är chansen att det skulle inträffa just när grav startade? Måste hånga i hop på ngt sätt. Kroppen kanske blir lite chockad...
    fick munsår/herpes också, något jag fått en gång om året tidigare sen avtog det för kanske 3 år sedan och efter2 veckors grav kom det som ett brev på posten.

• ploppviola

Jag har vat förkyld alla graviditeter o har hörande barn..

Här ska man kanske skriva nåt fyndigt?
  • ElinGöteborg

Hahah tack ska ni ha allihopa!!!
    Visst låter det töntigt när jag tänker på det! =) Men man blir så nojjig över alla möjliga saker! =)

Kram E

• Runguska

Jag blev dunderförkyld i början av graviditeten. Hörtestet efter förlossningen klarade han finfint!

• Caelum

Med son nr 2 var jag förkyld i början och förkyld jag vet inte hur många gånger genom graviditeten och han hör!

Svar på tråden Var du förkyld i början av din graviditet???