• Anonym (mår illa)

Vad äter ni som mår illa till middag/lunch?

Jag mår illa nästan konstant.
    Har hittills kunnat hitta mat som jag kan få i mig.
    Men nu mår jag illa vid tanken på vanlig mat.
    Nån macka eller lite kex, the och sånt får jag i mig oftast.
    Men till middag då?

Vad har ni för tips? Eller vad brukar ni kunna få i er?

• Svar på tråden Vad äter ni som mår illa till middag/lunch?
  • Anonym

Te och hårt bröd med smör och ost.

Hårt bröd med tomater och fetaost.

man får hitta vad som går ner

• Anonym (jajemen)

Det enda jag får i mig är:

mjuka mackor med räkost(!)

snabbmakaroner med lomanders bearnaisesås

frukt

Helt sinnessjukt, innan graviditeten åt jag som anna skipper

• Anonym

Ha ha, tur nog så går det ju över efter ett tag (åtminstone efter förlossningen)

• Anonym (mår illa)

Ja, det var ju ena nyttiga middagar.
    Haha!
    Men bättre att få i sig sånt, än ingenting!

Så ni äter alltså inte så mycket mer middag?

Nån mer som kan berätta vad ni äter?

• Zlashie

försöker äta kall mat som inte smakar eller luktar så mkt när jag mår illa typ sallader och sånt

• Anonym (mår illa)

Usch!
    Jag mår illa när jag läser/tänker på mat, och vad andra äter.
    Så svårt att försöka komma på nåt som man inte skulle få kvälningar av, när man står å rotar i kyl och skåp för inspiration.

Just nu kan jag nog inte få i mig mer än vatten!
    Och äter jag inget, mår jag mer illa för att jag är hungrig.
    Brukar annars ALDRIG kunna skippa nån måltid, och knappt mellanmål, för jag mår dåligt och mår illa!
    Så det blir ju som dubbelt nu!

Igår tänkte jag göra kycklingpaj! Men blev erbjuden kina-mat, och jag kunde äta! Inte massor, men fick i mig så jag var någorlunda mätt.
    Nu vet jag inte vad jag får i mig.
    Har fått i mig lite salta kex, och nåt annat kex.
    Men måste verkligen få i mig MAT för att må bra.

• Dollars matte

När det var som värst levde jag på kräm och mackor. Sallad och frukt gick också bra. Risgrynsgröt och pasta funkade ibland, i små mängder. Kyckling och lax kom upp direkt, så det var bara att glömma 

Ät det du kan äta, huvudsaken är att du får i dig "något", att det sen blir enformigt ett tag gör inget. Ät lite och ofta, det brukar hålla illamåndet hyfsat lugnt.

alien beräknas anlända 24 november
  • Anonym (mår illa)

Dollars matte skrev 2008-08-29 18:38:40 följande:

När det var som värst levde jag på kräm och mackor. Sallad och frukt gick också bra. Risgrynsgröt och pasta funkade ibland, i små mängder. Kyckling och lax kom upp direkt, så det var bara att glömma  Ät det du kan äta, huvudsaken är att du får i dig "något", att det sen blir enformigt ett tag gör inget. Ät lite och ofta, det brukar hålla illamåndet hyfsat lugnt.
    Det går oftast bra bara jag inte tänker så mycket på maten.
    Jag får gå till affären varje dag, för att titta om jag kanske blir sugen på något. jag kan ju inte köpa till nästa dag, då kan jag säkert inte äta det ändå.
    Idag fick jag i mig en färdigrätt med kyckling, mos och bearnaisesås. Konstigt. Kunde även tänka mig Pan pizza.
    Synd att jag är laktosintollerant, så sånt kan jag bara äta en gång om dagen.
    Därför vågar jag heller inte prova postafen, för det är laktos i den.
    Får fråga när jag skriver in mig, om man kan få något utskrivet, om jag fortfarande mår illa.
    Sen köpte jag lite godis (mest typ citrussmak) som jag kan ha att knapra på ibland.
  • carro 81

Ring läkare annars så får du tabletter utskrivna. Det fick jag när inte postafen funkade. Det hjälper inte helt men tar bort det värsta iaf.

Annars blir det mest mackor, fil, frukt och liknande här. I matväg har potatis funkat rätt bra. Kommer inte på något annat just nu förutom att pasta går helt bort, det klarar jag inte över huvud taget. Annars får man känna efter när det är dags att fixa mat vad man känner minst avsmak för. Går ju inte att planera något precis. Hoppas det går över snart, för oss allihop.

• Anonym (mår illa)

carro 81 skrev 2008-08-29 20:45:46 följande:

Ring läkare annars så får du tabletter utskrivna. Det fick jag när inte postafen funkade. Det hjälper inte helt men tar bort det värsta iaf.Annars blir det mest mackor, fil, frukt och liknande här. I matväg har potatis funkat rätt bra. Kommer inte på något annat just nu förutom att pasta går helt bort, det klarar jag inte över huvud taget. Annars får man känna efter när det är dags att fixa mat vad man känner minst avsmak för. Går ju inte att planera något precis. Hoppas det går över snart, för oss allihop.
    Pasta klarar jag nog inte heller.
    Men det känns som att jag mår illa som värst på förmiddan.
    Ja, morgonen, och eftermiddan också, men knappt nåt på kvällen.
    När jag först börjar tänka på mat, vill jag inte ha något.
    Sen när jag hittar nåt, kan jag hitta flera saker, och så är illamåendet nästan borta, men sedan efter maten mår jag lite dåligt, kanske mest för att jag typ bara får i mig onyttigt.
    Men sen går det som över.
    Ska först köpa seaband på apoteket och se om det kan hjälpa lite.
    Innan jag börjar med "medicin".

Nu ska jag nog försöka få i mig nåt.
    Kanske kiwi eller nån frukt.

(skulle förresten inte vara anonym om det inte var så att jag inte berättat för någon ännu om grav. och jag känner flera här på FL)
Svar på tråden Vad äter ni som mår illa till middag/lunch?