Hur gör ni rent er induktionshäll?
Hur gör ni rent er induktionshäll? Får inte ren min med bara trasa och vill inte repa den med svamp. Nåt medel som är bra? Husmorstips?
Hur gör ni rent er induktionshäll? Får inte ren min med bara trasa och vill inte repa den med svamp. Nåt medel som är bra? Husmorstips?
Jag använder "Vitro Clen", en svart flaska med rengöring för glashällar!
Det är bara att ösa på, gno in och eftertorka med en torr microfiberduk och hällen blir som ny
På samma sätt som en vanlig glaskeramikhäll
Iofs vi har haft den i 1 1/2 år och ser inte att det är några större problem... Bara vi försöker torka på en gång är det risk för fastbränning under drift så drar vi snabbt undan kastrullen och torkar (under drift) dvs kontinuerlig sanering.
Upplever att det är lättare med induktionshällen ändå , inte lika stor fastbränningsprocent...
Men använd samma medel som rekommenderas för en glaskeramikhäll (det är ju en sortsglaskeramik häll), en därför avsett spisrengöringsskrapa (med rakblad) funkar för det riktigt fastbrända...
Rakbladsskrapa och Mr Muscle rengöring för häll (har provat flera sorter men tycker den är bäst)
Ok, Mr Muscles keramikrent har jag kvar sedan vår gamla spishäll. Då kan jag använda den alltså?
Helt klart ett vinnande koncept!