Vad har ni förskollärare för löner egentligen?
Min kompis har 24 000 som nyexad och hon säger att många i sthlm har mer medans andra säger att det absolut inte stämmer utan pratar om 17-18 000 så vad har du för lön?
Min kompis har 24 000 som nyexad och hon säger att många i sthlm har mer medans andra säger att det absolut inte stämmer utan pratar om 17-18 000 så vad har du för lön?
Jag bor också i Stockholm, och ja, här är lönerna mycket högre än i resten av landet. Har en kompis som fick 23.000kr i ingångslön. Och så har jag en kompis som bor i Göteborg - hon fick tjata sig till 20.000kr...
Ingångslönerna i Stockholm är bra, men löneutvecklingen är väldigt dålig - känner iaf ingen (förskollärare) som har över 25.000kr.
Bor i och haGöteborgstrakten och har 22800 (utbildad 95).
Jag är ej utbildad förskolelärare men jobbat som barnskötare här i jönköping som förskl.
Jag fick 19500kr i ingångslön.
Bor i Stockholm och har efter lönesamtalen vi haft i veckan 23200. Jag tycker det är en ok lön, men inte bra. Jag har jobbat i 1 år sedan jag blev färdig lärare mot yngre åldrar. Jag har kollegor som jobbat något år mer än mig, som nu efter lönesamtalen ligger en bit över 24000. 24000 som ingångslön i Stockholm kan nog stämma. 17000- 18000 ligger den absolut inte på, finns ingen förskollärare i Stockholm som skulle godta den lönen.
Hej!
Bor i en kommun i Stockholms län och fick 21500 i ingångslön förra året.
Min mamma är fsk i Stockholms kommun och har 27000. Hon har dock jobbat i 30 år....
alltså det var i nån annan stad de hade 17-18. Var i en tråd här på fl och hon trodde mig inte när jag sa att min kompis har 24 i sthlm.
Jag bor i Örebro och tog lärarexamen mot yngre åldrar i januari i år, fick jobb i februari och fick då 18600kr som ingångslön.
Så ni som har över 20 000kr ska vara jäkligt glada!
Halloj!!!
E inte förskolelärare men barnskötare med montessoriexamen oxh NAMEX (3-6 år) som det så fint heter...
Har 20.500:- i lön sen lönehöjningen i april-08
min kompis fick en usel lön 18000. jag som barnskötare tjänar med än henne. samma stad olika stadsdelar
Jag har 20800:- Jobbar i Umeå och har 6 års erfarenhet. Ingångslönen är nog runt 1000:- lägre.
Jag gick utbildningen i Stockholm och Då för 6 år sedan fick alla i min klass en lön mellan 18000:- - 20000:- som valde att jobba på kommunala förskolor. Jag valde att jobba på ett föräldrakooperativ med bättre arbetstider, högre personaltäthet och mindre barngrupper och nöjde mig med 17200:-
I vår kommun är 19.700kr i ingångslön, men kommer inte gå med på det. Har fast jobb nu, men är inte klar förrän i februari, så kan inte förhandla förrän dess. Jag har redan blivit erbjuden två jobb, så då får de allt höjja lönen. Tänker inte nöja mi förrän jag har runt 23, då är det ju bara att göra klart att man kommer leta vidare efter andra jobb, ch de vill de inte för finns så få utbildade här.
Jossan 84: bra, stå på dig och försök få upp lönen! Det borde alla göra, både nyexade och vi som redan jobbar. Det är sån brist på fsk nu (iallafall här i sthlm) att det borde vara rätt tid att få upp lönerna.
Själv ska jag gå på föräldraledighet om 2 mån och det finns inte en enda sökande fsk till mitt gravvik...
Föräldrarna är jätteoroliga, men vad gör man. Det är inte direkt mitt fel att ingen vill ta ett vik med dålig lön, när det finns fasta tjänster (med lika dålig lön)
Kungsbacka kommun,, 22600, har jobbat sen 2002