Ont i ena skinkan...
Har haft det i en vecka nu och det är värre då jag är mycket igång. Kan det möjligen vara nån nerv ikläm, typ ischasnerven, eller vad är det?
Nån som haft samma bekymmer?
Har haft det i en vecka nu och det är värre då jag är mycket igång. Kan det möjligen vara nån nerv ikläm, typ ischasnerven, eller vad är det?
Nån som haft samma bekymmer?
Låter som ischias. Typiskt graviditetssymptom. Kan bli värre då man behöver göra 2:an...ibland MYCKET värre
Jag vet inte vilken vecka du e i men jag hade som kramp i ena skinkan... Jag trodde bara det va kramp men bm förklara att det kunde vara förvärkar.... konstigt men sant
du får la säga åt gobben att piska på den andra skinkan ett tag istället
ha ha ha
Jag har haft problem med ischias sedan tidigt i graviditeten (och även lite innan vid vissa tillfällen), ont i övre delen av skinkan på vänster sida. Inte kul alls - har tyvärr inte kunnat promenera så mkt som jag velat under graviditeten, det blir värre då. Konstigt nog har det blivit bättre de senaste veckorna, är nu i v 39, kanske för jag tar det lugnare också.
En bra ...hm...ställning när man har ont av ischias är att lägga sig ner på rygg ( testa inte om ni är själva hemma med stor mage för det är inte säkert att man kommer upp sen ). Böj benen och knäna och vila dem mot en lagom hög stol. ( Det ska vara 90-gradiga vinklar på låren och underbenen... Oj, oj, är det NÅGON som förstår vad jag menar?? )
Ligg så ett tag och slappna av.
AnnaGBG: tack för tipset! Skall pröva så snabbt som möjligt. Är nu i v. 33, och det onda började då jag grävde upp grästuvor med en tung skyffel. Blir att ta det lugnt hädanefter så kanske det ger med sig...