• Anonym

åkte ditt för rattfylla....!! åh så dumt

vad händer nu??
    o,6 i promille.
    ensamstående och har två barn (var ej med i bilen utan var hos pappan)
    hon har haft körkort i 5 år och tidigare ostraffad.
    dom tog körkortet igår.

kommer hon förlora körkortet? böter? fängelse?
    vad händer nu?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:16
    i papprerna stod det att det vara var 0,331 i promille, det måste väll vara lindare?

• Svar på tråden åkte ditt för rattfylla....!! åh så dumt
  • snillis

fast aldrig så att det ger utslag på alkometern.

Chivasreal skrev 2008-08-30 12:58:34 följande:
    ja sant det men nog olika iaf kommuner. Ja nolltolerans men vissa saker vi dricker eller äter är en viss alkohol i
  • Chivasreal

jag vet bara vad min bror fick han fick bli av med körkortet i 1år å fick inga böter 500 till den där fonden å han tjänar väldigt bra så nog fan är det orättvist

• Chivasreal

För den delen så kan juice ge utslag. tror nog ni har gjort annat kanske som är trafikfarligt eller ni håller hastighetsgränsen oxå? där kan hända mycket.

• Anonym
    Chivasreal skrev 2008-08-30 14:20:50 följande:
    För den delen så kan juice ge utslag. tror nog ni har gjort annat kanske som är trafikfarligt eller ni håller hastighetsgränsen oxå? där kan hända mycket.
    Juice kanske kan ge utslag, men knappast över gränsen för rattfylleri.

Och ja, jag håller hastighetgränsen. Jag vill behålla mitt körkort och jag vill inte utsätta vare sig mig eller någon annan för fara.
  • Anonym
    Chivasreal skrev 2008-08-30 14:19:07 följande:
    jag vet bara vad min bror fick han fick bli av med körkortet i 1år å fick inga böter 500 till den där fonden å han tjänar väldigt bra så nog fan är det orättvist
    500 kr till brottsofferfonden måste han ha fått om det var fråga om rattfylla, eftersom fängelse ingår i straffskalan.

Sen behöver man inte alltid få böter eftersom man även kan få villkorlig dom eller skyddstillsyn.
  • Chivasreal

Näpp å jag dricker inte å kör inte för fort. Men jag är sjuk så jag kan vingla till någon gång ska jag oxå bli av med kortet?

• Anonym
    Chivasreal skrev 2008-08-30 14:29:49 följande:
    Näpp å jag dricker inte å kör inte för fort. Men jag är sjuk så jag kan vingla till någon gång ska jag oxå bli av med kortet?
    Om du kan anses vara en trafikfara, ja. Att ha körkort är inte en mänsklig rättighet.
  • Chivasreal

jag har kört prickfritt i 30år jag är ingen trafikfara jag sa jag har en sjukdom som gör jag kan vingla till men inte så att jag kör på fel sida å kör över nån. Nä tydligen inte. Du kanske inte har kort därför du tycker så.

• Anonym
    Chivasreal skrev 2008-08-30 14:36:56 följande:
    jag har kört prickfritt i 30år jag är ingen trafikfara jag sa jag har en sjukdom som gör jag kan vingla till men inte så att jag kör på fel sida å kör över nån. Nä tydligen inte. Du kanske inte har kort därför du tycker så.
    Jag skrev: Om du kan anses vara en trafikfara. Jag skrev inte att jag anser att du är det. För jag vet inte vad du har för sjukdomsbild, hur mycket du vinglar och om du utgör en trafikfara.

Jag har körkort sedan -93. Men om jag av någon anledning inte längre skulle kunna köra bil utan att utgöra en trafikfara räknar jag inte med att få behålla mitt körkort bara för att jag vill.
Svar på tråden åkte ditt för rattfylla....!! åh så dumt