• Ocean WoW

Att köpa rese-sulky i Bangkok?

Hej, Vad tror ni om chanserna att köpa en liten sulky i Bangkok? Eller kanske någon bärsele? Min dotter är 14 månader och liiite för stor för att bäras omkring utan att knäcka ryggen.

• Svar på tråden Att köpa rese-sulky i Bangkok?
  • resemamman

Det finns många babybutiker i Bangkok, och de bättre har ungifär samma utbud som våra här hemma. På tex Central's varuhus vid Chitlom kan du köpa Maclaren, Chicco eller Quinny.

Ett vanligt varuhus (tex Tesco Lotus) har billigare "inhemska" barnvagnar. Dessa hittar du i de flesta större städer i Thailand.

• Lillaludd

Bärsele skulle jag köpa hemma, eller låna för att testa vilken som passar er. Bra modeller för lite äldre barn är sutemi eller ergo.
    Dyra barnvagnar kan man som sagt köpa på t ex Paragon, priset är ungefär som hemma. Vi har en billig från Tesco lotus som funkat jättebra, med suflett, korg, tippbar så barnet kan sova, den kostade ca 180 kr.

• Ocean WoW

Jag köpte en minimal sulky på Coop i Norrtälje förra helgen för strax under 200 SEK. Redigt ragglig och kommer säkert inte hålla hela resan.

Satsar på att det finns några annorlunda märken och modeller i Thailand som man kan få lite billigare men ändå bra kvalitet. Vi skippar bärselen för hon väger för mycket nu så ingen av oss lär orka en längre stund hur ergonomisk selen än må vara.

Tack för tipsen kommer gå till Tesco Lotus och Centrals och titta lite.

• tjejk

vi köpte en vagn på tesco lotus och hade i 6v vi var jättenöjda gav bort den till en taxi chaffis som skulle ha barn snart.

Skulle inte ta med mig en hemifrån eftersom de gärna går sönder på planet, är billiga där och de blir jätteglada när man ger bort den.

• Ocean WoW

Det låter extremt lovande

Svar på tråden Att köpa rese-sulky i Bangkok?