• Anonym

Drömmer att han är otrogen, träffar någon annan, lämnar mig osv. Varför??

Har sambo sedan 6 år tillbaka och vi har även barn tillsammans.
    Ibland drömer jag om hur han lämnar mig, att han är otrogen eller hittar någon annan han vill leva med.
    Jag upplever mycket starka känslor under dessa drömmar och mår dåligt dagen efter. Jag vet att han inte är trogen osv. Men varför drömmer jag så?
    Det påvekar mig väldigt negativt

• Svar på tråden Drömmer att han är otrogen, träffar någon annan, lämnar mig osv. Varför??
  • Tettan

Sådana drömmar hade jag mycket när jag väntade vårt första barn. Och det var jättejobbigt. Och jag hade ingen som helst grund för dessa drömmar.

Det enda jag kan förklara det med var enorma hormonrubbningar iom graviditeten.

Är ditt barn litet? Eller har du hormonspiral? Det kanske är hormonerna som spökar?

• Anonym

Hade så som du skriver, när jag väntade barnen. Men minsta är snart 2 år.
    Inga spiraler eller annat.
    Tack för ditt svar

• Mishka

jag drömmer likadana drömmar som dej med jämna mellanrum. ibland då jag nyss vaknat är jag så arg så jag säger något elakt till min sambo föräns jag vet att det bara var en dröm. han brukar inte höra vad jag säger eftersom det oftast är något mummel bara,tack o lov. jag oroar mig antagligen under medvetet som orsakar dessa drömmar.

• Heisan

Man brukar drömma om sådant som man innerst inne är rädd för. Jag drömmer i perioder om att jag kör av vägen ned i vatten med alla mina barn i bilen.. Alla dör utom jag.. Brukar vakna upp gråtande...

Dec-07: 107-88,8
  • Anonym (jag med)

Jag har oxå sådana drömmar, vaknar rödgråten. Inte varje natt, utan snarare periodvis, ex tre nätter på raken en gång i kvartalet. Vi är ett stadigt par sedan 8,5år med ett barn, 3år.

• Anonym

Tack för era svar.
    Jag är rädd för det, men vet samtidigt att jag misstänker absolut ingenting. Min sambo är helt fantasitisk och jag är inte orolig för att han ska göra något. Därför blir det ännu jobbigare att ha dessa drömmar.
    Han tar nog lite illa vid sig också

• snapdragon

jag undrar lite varför han berättar om dessa drömmar för dig?

• Tettan
    snapdragon skrev 2008-08-30 17:18:11 följande:
    jag undrar lite varför han berättar om dessa drömmar för dig?
    Det är TS som drömmer, inte hennes sambo...
  • snapdragon

ja titta, det var jag som läste fel.

• Anonym (skrutt)

jag har haft exakt liknande drömmar och frågade en psykolog varför jag hade just otrohetsdrömmar. Man vaknar gråtande och med ångest etc.
    Han menade att man egentligen inte ska tolka drömmar symboliskt, snarare att det kan vara något i ditt omedvetna som går igång när du sover. T ex kan det vara andra starka känslor du har i vaket tillstånd som inte har något med din man att göra, eller ens med kärlek.

Vem vet?

Svar på tråden Drömmer att han är otrogen, träffar någon annan, lämnar mig osv. Varför??