• koalamom

Vilda bebisarna jollrar vidare III

Här fortsätter vi med höstjoller!

Vi som hänger här:

gersime-Linnea: Annie 30-jan, 3565g & 50cm Kl. 11:30
    Idaaa1982-Ida: Nellie 04-feb, 3420g & 50cm Kl. 16:12
    Beben-Ann-Sofie: Eric 10-feb, 3175g & 49cm Kl. 06:55
    TinaLisa-Martina: Julian 10-feb, 3030g & 48cm Kl. 14:00
    fru jönsson-Alexandra: Benjamin 10-feb, 3725g & 52cm Kl. 23:24
    MmmJennie-Jennie: Leon 12-feb, 4170g & 53cm Kl. 02:17
    Wiksan-Sandra: Selma 12-feb, 3785g & 51cm Kl. 17:47
    Mica82-Micaela: Alexander 13-feb, 3810g & 50cm Kl. 21:23
    Meemmee-Emelie: Evelina 13-feb, 3690g & 51cm Kl. 23:28
    DaisyMom-Kajsa: Wilmer 14-feb, 3675g & 50cm Kl. 17:19
    mumma84-Alice: Wida 14-feb, 2265g & 45,5cm Kl. 20:53
    millan84-Camilla: William 16-feb, 3235g & 49cm Kl. 17:59
    Lilla Ego-Linda: Filippa 17-feb, 2850g & 48cm Kl. 22:57
    Catinkan-Carina: Elly 20-feb, 3855g & 52cm Kl. 20:45
    Primusbarn-Jenny: Inez 21-feb, 3515g & 48cm Kl. 04:29
    Lindisgbg-Linda: Alexander 25-feb, 4180g & 52cm Kl. 17:10
    Lucie-Lotta: Rasmus 26-feb, 3615g & 52cm Kl. 12:18
    elle 1979-Hanna: Molly 02-mar, 3235g & 48cm Kl. 09:13
    Tokboll-Maria: Vidar 12-mar, 3775g & 49cm Kl. 05:15
    Anel85-Lena: Freya 16-mar, 3865g & 51,5cm Kl. 14:47

Länk till fikatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m35001498.html

Vi som bloggar:

Maria: mariatokfia.blogspot.com/
    Kajsa: babywilmer.blogg.se/
    Alexandra: alexandraochbenji.blogspot.com/
    Lotta: goteborgskalaset.blogg.se/
    Lena: www.babydagboken.se/freya.last

tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 12:17
    Nya bloggtillskott:

Jennie: famhasani.blogg.se
    Emelie: fambabunovic.blogg.se
    Jenny: primusochinus.blogspot.com
    Linda: mammasbusungar.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-06 20:23
    Länk till den nya fikatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m38027017.html
  • Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare III
  • fru Elle

Mica; Det var bra på babysimmet, det var bara tre bebisar med idag så det var en väldigt liten grupp. Tror sambon tyckte det var roligt med, för att jag ska få bada med henne så kommer det nog krävas en hel del övertalning .

• Mica82

maria
    jisses vilken dag du hade igår...läste i din blogg..

• koalamom
    Micaela: Ja, så är det tyvärr vissa dar, pust

Jag tror jag har sagt det tidigare men jag säger det igen, finns det något jobbigare, tråkigare, (ja you name it) när ens barn är sjuka?

Hoppas så innerligt att Axel ska få förbli frisk, Jesper åker till Paris i morgon kväll, så jag är ensam med killarna till fredag kväll. Får inte Axel gå på dagis under veckan för att han är sjuk kommer jag klättra på väggarna och stendö på kvällarna och bli toksjuk själv av utmattning... Ja, ja man ska väl inte måla fan på väggen...
    tokboll - stolt mamma till ♥axel♥ & ♥vidar♥
  • pseudonym1

Maria: Då får vi hoppas att han håller sig frisk!! Man ska inte måla fan på väggen fast ibland är det bra för kommer han så är man beredd Längtar inte tills dagis o alla sjukdomar kommer...

Igår var familjen på inflyttningsfest. Var jättetrevligt först men när kl var 11 va folk ganska fulla (med risk för att låta som en tonåring nu men jag är döless på att vara den enda nyktra på fester nu efter graviditet o ammning)o jag var stressad för att inte få min sömn så jag o elly åkte hem.

Måste fråga er ang gröt.. Elly har ätit gröt (Nestlés havregröt)i 11 dagar nu. 2 ggr har hon kräkts ganska mkt en stund efteråt och varje gång så blir hon jätteröd (ser ut som stora utslag) runt munnen där gröten kladdats ut. Det försvinner efter en halvtimma när man gör rent men det ser ut o klia för hon drar handen mkt runt munnen då hon äter. Någon annan som känner igen detta? Börjar fundera på om hon inte tål det.. Ska kanske prova välling ikväll ist (men det är väl nästan samma sak?)
    Majs har varit ganska populärt här men palsternacka gick bort helt. Fick i henne 1 tesked kanske sen var hon helt ointresserad. Ska prova blomkål/potatis idag ist-

Tack för att ni beskrev era barnrum oxå

• Wiksan

Alice; Så skönt att operationen är över! Du gör det superbra, hoppas verkligen att det löser sig med matningen snart så att du kan få pusta ut.

Mica; Snygg åkpåse!

Tycker att det är svårt att veta hur man ska klä sin teling i höst. Vet ej om jag ska satsa på en fleeceoverall eller en vindtät..eller kanske både och.. hur tänker ni?

Kajsa; Hittade du nån fin vinterjacka? Jag letade på stan i lördags men tycte inte att de fått in så många olika ännu. Kanske annars kommer nu i månadsskiftet.

Alexandra; Hoppas ni haft härligt väder och en bra resa!

Carina; Skumt att hon kräkts och blivit röd runt munnen.Då vi började med välling för ca 3v. sedan så kräktes Selma upp all välling över hela sängen två kvällar i raken. Men vi fortsatte med vällingen och efter det har hon inte kräkts alls i samband med den. Kanske är det lillmagarna som inte är vana just i början. Klia/ gegga med maten runt munnen brukar Selma göra då hon är trött.

Just nu sitter jag och gömmer meig från gårdsstädningen. Jag fuskisen ids inte denna gången!

Klev upp halv sju imorse. Halv nio somnade Selma igen, Mattias stack till sin repa för att banka lite på sina trummor och jag har målat på tavlan jag håller på med.

Känns rätt skönt att gå upp tidigt när man väl är uppe, dagen blir så lång och man hinner mkt tycker jag:)

• Anel85

Nu kryper Freya!! Imorse vågade hon prova på golvet och visst gick det bra! Lite vingligt och så men det går framåt! Hihi!

Och så har jag bokat en tågresa till Uppsala för mig och Freya. Vi ska åka och hälsa på min vän som bor där. Åker om två veckor. Ska bli såå kul! =)

Carina: Hmm, låte nästan om att hon inte tål det. Provat med majsen ist? Eller risgröten kanske?

Freya ♥ 16 Mars
  • fru Elle

Beställde en ergosele idag från kiwikid, de hade 10 % idag så det blev lite billigare.

Molly kryper inte än men hon är ganska rörlig ändå, så jag vågar inte lämna henne ensam.

• Erics mamma

Eric snorrar och snörvlar som bara den tillsammans med resten av familjen så här tar vi det lugnt. Hade mina föräldrar här på en bit mat igår men det blev ju lite riktigt som vi hade planerat dp grabben var extra grinig pga förkylningen. Natten blev jobbig som ni nog kan förståt, han hade svårt att somna. Somnade vid 2.30 och sov sedan tre 1 1/2h timmes pass bredvid mig i sängen. Jag sov därför inte heller bra me men det blir bättre om några dagar om allt går som det skall.

Till helgen är det jag som är själv hemma då Calle skall på kickoff i Uppsala, får hoppas han är frisk till dess så jag/vi kan ta bilen och hitta på något och inte behäver vara hemma.

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare III