Inlägg från: Lilla Ego |Visa alla inlägg
  • Lilla Ego

Vilda bebisarna jollrar vidare III

Alexandra: Har ni pratat med sjukvården? Tänkte så att ni inte åkt på salmonella eller ngt annat otäckt..de vill ju gärna att man lämnar prov om man varit borta och blivit dålig. Era stackare! Hoppas ni känner er bättre idag:)

Alice: Helt bedårande är hon! Hoppas det går bättre med maten nu, det tar säkert ett tag innan hon vänjer sig vid sin "nya" mun...

Inatt har Filippa härjat, hon kraxar och snorar och det verkar som att hon har ont i halsen så hon fick en panodil någon gång vid 03 och då somnade hon äntligen. Har väl fått..tre timmar sömn inatt kanske...inte piggaste mamman i världen. Hon verkar bättre nu dock, ligger på golvet och sjunger. Hon knäckte förresten koden med ålandet igår så nu tar hon sig framåt! Mammas tjej!

• Lilla Ego

Gaaaah. Andra natten med en helsnorig och hostig OCH tandspräckande bebis, inatt fick hon feber och var jättevarm. Det känns som att någon hällt sand i mina ögon...har nog inte fått sova mer än en halvtimma i sträck under hela natten. Ska försöka sova när hon sover förmiddagsluren idag, annars kommer jag att vara helt död ikväll...

Igår skulle jag använda näsfridan men hon blev alldeles tokig, hon skrek hysteriskt i tre timmar!! Det gick inte att lugna henne, hon tog varken bröstet (nöp o slog mig när jag försökte) eller vattenflaskan...till saken hör att hon inte hade ätit eller druckit något på hela eftermiddagen så hon var förmodligen jättehungrig. Efter att ha testat ALLT gav jag henne lite lite vaniljglass. Hon tystnade direkt och gapade efter mer. Så nu är den stora frågan, kan man leva på glass? ;) Jag provade omedelbart att frysa in banangröt och fruktmos med yoghurt men det gick hon såklart inte på...
    Jag som hade så himla starka principer ang socker innan hon föddes, där ser man hur det gick med det;) Inte för att hon ska få glass för jämnan, det var bara för att bryta hennes panik men ändå..efter glassen kunde jag äntligen amma henne lite.

Nu kräks hon på mattan, jäklar...

• Lilla Ego

Hörru Ebay-drottningen, har du handlat något mer från USA-ebay? Funkar bra?

• Lilla Ego

Men alltså..vad gör man när hon inte slutar skrika? Jag har gett panodil o då är hon tyst ett par timmar o sen börjar det igen...

Jag blir snart tokig.

• Lilla Ego

Tack för råden! Får nog skaffa Ipren också, har ju alltid hemma bägge för mig själv så det är ju klart att hon också borde ha det:) Nu har det varit lite bättre ikväll, gav henne nezeril och då kunde hon äta bättre (svårt att amma när man är täppt..). Koksalt var inte lika effektivt..Förhoppningsvis är hon på bättringsvägen nu!

• Lilla Ego

Jaaa! Inatt vaknade hon bara 3 ggr och vi sov i 11 timmar! Det jobbiga är att hon inte verkar vilja ha mat så jag får tvinga in bröstet men hon är helt klart på bättringsvägen! :) Nezerilen gjorde susen!

Maria: JAg hade kört med sprayen...det kan ju inte göra så stor skillnad på en eller ett par månader. Känns ju lite som att även om det är ett helt gäng här som är födda samma vecka som Filippa men de är ju på helt olika utvecklingsnivåer när det gäller allt från sömn, fysik, mat och allt annat...antagligen sa hon så för att hon måste följa råden från leverantören.

Nu ålas det för fullt här, hon har fått in tekniken och nu går det undan. Hon börjar alltid med att sparka av sig sockarna och sen sätter hon fart över golvet. Passar på att ha henne på golvet på mornarna nu när hon är krasslig, då är hon som gladast...sen är hon en famnbebis resten av dagen.

• Lilla Ego

Sandra: Koolt med potta! Har funderat på att köpa en och börja lite smått men inte kommit mig för...ska ta o göra det! Filippa kissar i princip alltid när jag lägger henne på plastfrottén för luftning...

Carina/CAmilla: Hoppas det tar sig med sömnen, det GÖR ju det men det är väl som det är med maten här - det känns som en eeeeevighet tills det flyter på.

Naaa, nu vaknar snortrollet. Gotta go.

• Lilla Ego

Carina: Vi började med smakisar vid 4mån o hon äter fortfarande inte mer än några teskedar åt gången, på sin höjd ett par matskedar (en gång faktiskt en halv burk! men det var nog en engångsföreteelse;). Så det kan nog variera en hel del;) Den här veckan har hon stenvägrat allt vad fast mat heter, då är man glad att det finns mjölk i tuttarna...

Lotta: Jag gav Filippa panodil när hennes tand kom, på BVC sa sköterskan att det var ok.

Ringde faktiskt barnmedicin imorse, hon slutar ju aldrig skrika...de senaste dagarna får jag truga i henne bröstet också så jag börjar bli lite bekymrad med maten ärligt talat. Hon vägrar vatten också...ammar kanske 4-5 ggr per dygn nu, innan hon blev sjuk ammade jag 7-8ggr plus att hon åt lite mat då och då. Blä. Det känns som att hon har ont när hon skriker, alternativt hungrig men samtidigt vägrar hon bröstet så jag veeeeeet inte. Iaf, sköterskan jag pratade med verkade inte alltför oroad - "du kan ju komma in imorgon om du tycker att hon blir sämre".
    Men hur länge är det ok att äta kasst och skrika hela tiden?

Får se om vi kommer imorgon, hon är ju egentligen inte speciellt förkyld längre..bara lite snorig men om hon inte sover inatt heller och bara gnäller och skriker vet jag inte om någon av oss är speciellt roligt sällskap.

• Lilla Ego

Lena: Riktigt läskigt ja! Huvva..skönt att den där kvinnan gjorde dig sällskap iaf. Så trist att behöva gå omkring och känna sig rädd!

• Lilla Ego

Gomorron:) Vi kommer också, Filippa är knappt snorig ens och hennes skrikande verkar ha slutat helt så jag antar att det har totalvänt:) Har suttit inne hela veckan så det ska bli jätteskoj att ses!

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare III