• Mica82

Vilda bebisarna jollrar vidare III

hurra! jag hann först!

• Mica82

maria
    jisses vilken dag du hade igår...läste i din blogg..

• Mica82

Lena
    jag hade ju lovat bort ett pkt nan2 till dej men har ju inte sett dej på evigheter. Förstår att du nu slutat med ersättning.

vad kul med alla bebisar som gör framsteg. Pratar ålar och kryper. Det går verkligen fort! Än så länge är jag lite ego och tycker det är ganska skönt med lagt barn ligger...

Alexandra
    va bra att ni kom iväg till Östra. Skönt med gångavstånd! Va bra att du pluggat under semestern. Du komemr bli förvånad över resultatet. dagslurarna strular fortfarande lite men nätterna är fantastiska! han sov nästan 12 h i streck i natt. kl 4 var jag uppe en snabbis o ramsade å då somnade han om direkt.

Läskigt med mordet Kajsa. Förstår din oro till 100% Hoppas ni snart får tag på en lägenhet. Boplats kan ta lång tid men kan oxå gå snabbt. Jag var aktiv på Boplats i en månad när jag fick min lägenhet.
    Det finns en bok med adresser till de privata hyresvärdarna. Man kan ju skicka ett persinligt brev till som med kanske en bild på fina familjen? Lämna brevet personligen?

Fick mail av min chef förut. De ville att jag skulle komma upp några timmar någon dag snart. Det är visst katastrof med allt. Halvårs boslut nu och ingenting stämmer.. de har dessutom anställt en till flr mitt arbete. Snacka om att jag ska ha fet lönehöjning sen. De är extremt snåla..... Ni skulle svimma om ni hörde min ingångslön...

maria
    hoppas att föreläsningen gick bra! Supermamman!!

• Mica82

kajsa
    Tänk va kul om ni fick lägenhet här i majorna!!! jag ska hålla tummarna! Kålltorp är ju jättebra! Hoppas det går fort!
    Ja jag kan verkligen rekommendera sova hela natten. Säg till när du vill ha boken! Eller..jag köper dej nog en ny till dej. Jag har bläddrat i den en hel del! behöver nog ha en egen dessutom i hyllan. kan vara om nätterna skulle börja strula igen och man behöver lightkura.
    Nappen tog vi bort i samband med att vi började med kuren. Kände mig lite elak men det har gått hur smidigt som helst. Känns inte som han har saknat den och jag tänker inte heller på den längre. Känns oxå lite lättare att ta bort den nu istället för att en en fight när han är större och mkt mer medveten.

Maria kajsa
    en av er kan ju få min Nan2 och en av er Lenas? Så blir det rättvist

angående mat

Aleander vuill BARA ha gröt. Han vägrar öppna munnen till något annat. Försöker varje dag med olika rätter. Allt från milda rätter till mer smakrika. Någon med ngt bra tips? varför har man tex messmör i maten? Är det för sötman eller för magen?

• Mica82

Maria

det har öppnat en ny affär vid masthuggstorget. Nära Marimekkobutiken. Det är blandat 2:a hand, nytt och retro! Tänkte på dej när jag gick in i affären.

• Mica82

nej han har inte napp någonting...skumt va? Jag har 3 st nya NAM nappar i latex ( i förpackning såklart) om ngn vill ha.

• Mica82

finns nya bilder i mitt arkiv för den som är nyfiken

• Mica82

Linda

min kompis jobbar barnakuten och hon tycker absolut att ipren är det bästa för de små liven när de har ont/feber. Alvedon/panodil och ipren har olika verkningsmekanismer så har du tagit en panodil/alvedon precis så är det ok att ta en ipren direkt efter. Tror ipren finns fr 6 mån om jag minns rätt. Låter som en riktig jobbig period du o lillan går igenom just nu. Hoppas det blir bättre snart!

kram!!

• Mica82

härligt Lotta o härlig Rasmus!!!! Är du utvilad nu eller har du vaknat flera gånger änfå i natt?
    Alexander sov oxå första natten utan ett endaste uppvak...det var oxå fördta gången. Så jag låg i sängen hela natten utan att springa upp. 19.30-7.30 sov han

Fina bilder på Evelina!! Så gosig hon var på bilden när hon satt i sängen!

Jag tycker det är så mkt lättare o roligare att badfs Alexander när han sitter upp. Han skvätter ner hela badrummet. sen är det mycket lättare att tvätta honom när man har både händerna fria.

Maria
    går det bra med både kidsen? Jag har varit själv sen i söndags em. T kommer hem iväll runt lö 22. han kommer vara i sthlm en hel del nu i början av sitt jobb. men ska ska det avta!
    Men det har gått jättebra.

Lindis Linda
    Va kul att du kikade in! Hoppas ni har det fantastisk!! Hur är det med värmen?
    Jag toklängtar tills vi ska åka! 2 veckor kvar!!

När det gäller kläder till kidsen. Nu har nästan all fokus legat på Alexander. Så fort det är tänkt att jag ska kolla på nåt till mig själv såkommer jag ut med ett babyplagg. Men nu är det dags för Micaela att få shoppa!!! Köpte en mössa, halsduk o vantar på Indiska nyligen. Verkligen en färgklick! jag älskar huvudbonader!

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare III