• Make a wish

Unga föräldrar, hur har ni råd?

Hej alla unag föräldrar där ute!!!
    Jag hare n liten fråga.. Hur har ni råd med allat vad ett barn kostar, samt er själva. En held el evrkar bo i lägenhet osv.. funderar lite? Skulle vilja ha ärliga svar.. Förstår att många är rädda för att säga att de tar hjälp av Soc, vilket jag inet föröstår.. för ärligt talat så är dte jud et soc ska göra.. hjälpa å ställa upp för de somrinte har råd.. å den dagen de har råd.. betalar det tillbaka.. Ge och ta!!? Så frågan är lever ni på föräldrpenningen? Hur mkt? Soc? Andra parten? Föräldrarna.. osv? Tacksam för svar??

• Svar på tråden Unga föräldrar, hur har ni råd?
  • Suck

"Förstår att många är rädda för att säga att de tar hjälp av Soc,"

Ursäkta! man vad fan har du med det att göra??????????????

• babyfelicia

jag o min smabo är 20 år gamla och har en dotter på snart 17 månader och en katt och en hund..bil o egen lägenhet och vi klarar oss suveränt! min sambo har sitt jobb som tar in d mesta av inkomsten o jag sj har föräldrapenning dock slutar d nu eftersom jag ska börja studera.. och så får man ju barnbidraget.. vi har aldrig haft d svårt att få d att gå runt.. vi tom sparar undan pengar ifall d skulle krisa sej.

• Suck

Frågar även som aprilfamilj frågar dig TS!

Jag vill med veta vad du menar med UNG förälder!!!!!!!

Enligt mig ÄR man sig aldrig äldre än vad man gör sig till.

• Make a wish
    Suck skrev 2008-08-30 22:07:28 följande:
    "Förstår att många är rädda för att säga att de tar hjälp av Soc,"Ursäkta! man vad fan har du med det att göra??????????????
    Vadå vad vad fan har du med et att göra? Varför bli uppröd, frågadebara? Jag är intresserad och att dömma av vad jag läst här på forumet, säger alla att "vi behöve rinet at hjälp av soc" osv.. precis som om dte vore nått fel!
  • Suck

Finns dom som är knappa 17år och beter sig som 40år i sättet och tvärt om.

Så varför denna fråga?

• Make a wish

Make a wish skrev 2008-08-30 22:03:35 följande:

Hej alla unag föräldrar där ute!!! Jag hare n liten fråga.. Hur har ni råd med allat vad ett barn kostar, samt er själva. En held el evrkar bo i lägenhet osv.. funderar lite? Skulle vilja ha ärliga svar.. Förstår att många är rädda för att säga att de tar hjälp av Soc, vilket jag inet föröstår.. för ärligt talat så är dte jud et soc ska göra.. hjälpa å ställa upp för de somrinte har råd.. å den dagen de har råd.. betalar det tillbaka.. Ge och ta!!? Så frågan är lever ni på föräldrpenningen? Hur mkt? Soc? Andra parten? Föräldrarna.. osv? Tacksam för svar??
    Ung: - 22? ca..!
  • SofiaWallin

min sambo jobbar.
    sen barnbidrag och mammapenga. funkar utmärkt :)

• Make a wish
    Suck skrev 2008-08-30 22:10:54 följande:
    Finns dom som är knappa 17år och beter sig som 40år i sättet och tvärt om.Så varför denna fråga?
    frågade eftsrom att jag undrara.. hru man har råd?! Konstigt att jag undra?
Svar på tråden Unga föräldrar, hur har ni råd?