Spice Gold ????
Jag skall försöka svara..
Spice luktar vanlig-aktigt och är dessutom rena jävla livsfaran! Alltså visst det är lagligt men enda anledningen är för att det ännu inte blivit olagligt.
Innan jag fick barn rökte vi (majja, hasch) någon gång ibland på helgerna. Det är en "drog" som egentligen inte är farligare än alkohol. Men efter barnen har man valt att inte göra det (eftersom det är olagligt!)
Så provade man detta vid ett festligt tillfälle. Jag är mer eller mindre nykterist så jag är inte intresserad av några moralpredikningar.. då jag anser att många dricker på tok för mycket och borde tänka på barnens bästa. (Och det innefattar inte en låda vin var och varannand helg!)
Men dessa "lagliga" kopior är rent av livsfarliga. Ångest, hjärtklappning, yrsel etc..
Vi var 3st som rökte. En fick det. Jag trodde vi skulle få åka till sjukhuset för det tog MÅNGA timmar innan snetändningen försvann.
Gold är en dyrare och starkare varian (vet ingen som provar) men de hänvisar på hemsidan att den skall var liknande heroin, vilket i sig verkar väldigt oroväckande.
Annars är drogen väldigt lik hasch i sitt utformande