Spice Gold ????
EMTY skrev 2013-08-30 13:55:26 följande:
Eller så kan ni sluta vara sådana integritetskränkande fittor och låta folk berusa sig på sättet de vill. Jag rökte gräs någon gång i månaden när jag bodde hemma och blev påkommen av mina föräldrar. Då blev det pisseprov och hot om att bli utslängd etc. etc. Men vet ni vad? Det gjorde ju bara saken värre. De vankade av och an och sa, "Vi vill ju bara skydda dig. Vi vill ju bara ditt bästa." Det är ju skrattretande.Det enda de lyckades åstadkomma var att så fort jag flyttade hemifrån så bröt jag kontakten med dem helt. Det roliga just nu är att de inte kan förstå varför. Känns väl inte så konstigt om man utsatt sitt barn för hot och frihetskränkning. Jag blev deprimerad, olycklig och trivdes inte hemma. Om det är det ni vill ska hända era barn för att ni är "rädda om dem" så visst, det är ert val.
Men ta er jävligt duktigt i akt och vet att det kan bita er så in i helvetes hårt i röven efteråt. Idag är det inget konstigt om någon rökre gräs 1-2 gånger i månaden istället för att dricka sig pissfull varje helg och det är så fan mycket bättre också. Sen jag började röka har jag lagt alkoholen på hyllan helt och har aldrig mått bättre.
Kanske tåls att tänka på att inte vara så instängda och sluten i sinnet, alla "oroade föräldrar"!