• Anonym (flisa)

Hur stressigt är controller/revisor?

Efter 3 år av sjukskrivning är jag tillbaka på gamla jobbet. Jobbar som administratör med lite ekonomi.

Funderar på att KANSKE läsa vidare inom ekonomin...men frågan är hus stressiga jobben är inom den sektorn?

Någon som vet hur en revisor jobbar till exempel? Är det mkt stressigt? Måste man marknadsföra sig själv? Läste på ams.se att jobbet har "intensiva perioder" - vad innebär det i övertidstimmar till exempel?

• Svar på tråden Hur stressigt är controller/revisor?
  • Anonym (flisa)

Någon?

• superanna

Inför bokslut (vanligast 4 gånger per år) kan det vara stressigt då man har en deadline då allt ska in. Svårt att tänka mig att det är samma stress om man jobbar på ett mindre företag dock!
    Marknadsföra dej själv är något du måste lära dig inför fler situationer än jobb.. så det tycker jag att du ska lära dig och öva på.

• Anonym (flisa)

superanna: Tack! Jag har säljande uppgifter nu med (marknadsför produkterna för grupper), så jag är van att sälja. Däremot tänkte jag på om man måste sälja in sig själv för att få uppdrag eller om man kan vara anställd på något annat sätt och slippa oron för att ej få nästa uppdrag?

Känner inte så många med det yrket, därav alla frågor....bara läst in infon om yrket.

Hur ser en vanlig arbetsdag ut, är det fasta tider eller rörliga? Hur stor delen av dagen är "rent" räknande? (rädd att ej klara mattekraven, men läst matte C) Är det 40-timmarsveckor?

Hur ser ingångslönen ut och hur utvecklas den över tid?

• superanna

Många arbetar ju som revisor och har egen forma.. då kan man ju vara orolig att inte få nästa uppdrag så att säga.. De flesta är dock anställda hos företag och har då vanliga kontorstider.

Vet inget om löneutveckling eller hur stor del som är beräkningar. Tror mest att det är viktigt att vara noggrann, vilken siffra som ska in i vilken ruta Sen använder man de vanliga 4 räknesätten, så själva matten är ju inte svår precis.

• Anonym