Inlägg från: Anonym (flisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (flisa)

Hur stressigt är controller/revisor?

Efter 3 år av sjukskrivning är jag tillbaka på gamla jobbet. Jobbar som administratör med lite ekonomi.

Funderar på att KANSKE läsa vidare inom ekonomin...men frågan är hus stressiga jobben är inom den sektorn?

Någon som vet hur en revisor jobbar till exempel? Är det mkt stressigt? Måste man marknadsföra sig själv? Läste på ams.se att jobbet har "intensiva perioder" - vad innebär det i övertidstimmar till exempel?

• Svar på tråden Hur stressigt är controller/revisor?
  • Anonym (flisa)

Någon?

• Anonym (flisa)

superanna: Tack! Jag har säljande uppgifter nu med (marknadsför produkterna för grupper), så jag är van att sälja. Däremot tänkte jag på om man måste sälja in sig själv för att få uppdrag eller om man kan vara anställd på något annat sätt och slippa oron för att ej få nästa uppdrag?

Känner inte så många med det yrket, därav alla frågor....bara läst in infon om yrket.

Hur ser en vanlig arbetsdag ut, är det fasta tider eller rörliga? Hur stor delen av dagen är "rent" räknande? (rädd att ej klara mattekraven, men läst matte C) Är det 40-timmarsveckor?

Hur ser ingångslönen ut och hur utvecklas den över tid?

• Anonym (flisa)

Ok, men jag har småbarn....hur ofta blir de där 50-timmarveckorna?

Jobbar alla revisorer så? Jag vill väl helst plugga för att kunna få en större arbetsglädje och mer påverkan på min tid och mitt jobb....inte jobba ännu mer än vad jag gör.....

Om jag nu förstog rätt......förväntar sig arbetsgivaren ofta 50 tim/v??

• Anonym (flisa)

Så det finns chans att hitta tjänster som kräver ca 37-40 tim/v?? Är det något särskilt som utmärker dom tjänsterna? Sämre lön? Mindre bolag? Att man är egen/uthyrd?

Jag föredrar kvällsjobb framför morgon iof, så den biten gör inget.....däremot om man jobbat SEN morgonen och till sen kväll flera dar i veckan är det ju slitigt...

• Anonym (flisa)

Anonym: Tack!