Inlägg från: Anonym (flisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (flisa)

Hur stressigt är controller/revisor?

Efter 3 år av sjukskrivning är jag tillbaka på gamla jobbet. Jobbar som administratör med lite ekonomi.

Funderar på att KANSKE läsa vidare inom ekonomin...men frågan är hus stressiga jobben är inom den sektorn?

Någon som vet hur en revisor jobbar till exempel? Är det mkt stressigt? Måste man marknadsföra sig själv? Läste på ams.se att jobbet har "intensiva perioder" - vad innebär det i övertidstimmar till exempel?

• Svar på tråden Hur stressigt är controller/revisor?
  • Anonym (flisa)

Någon?

• Anonym (flisa)

superanna: Tack! Jag har säljande uppgifter nu med (marknadsför produkterna för grupper), så jag är van att sälja. Däremot tänkte jag på om man måste sälja in sig själv för att få uppdrag eller om man kan vara anställd på något annat sätt och slippa oron för att ej få nästa uppdrag?

Känner inte så många med det yrket, därav alla frågor....bara läst in infon om yrket.

Hur ser en vanlig arbetsdag ut, är det fasta tider eller rörliga? Hur stor delen av dagen är "rent" räknande? (rädd att ej klara mattekraven, men läst matte C) Är det 40-timmarsveckor?

Hur ser ingångslönen ut och hur utvecklas den över tid?

• Anonym (flisa)

Ok, men jag har småbarn....hur ofta blir de där 50-timmarveckorna?

Jobbar alla revisorer så? Jag vill väl helst plugga för att kunna få en större arbetsglädje och mer påverkan på min tid och mitt jobb....inte jobba ännu mer än vad jag gör.....

Om jag nu förstog rätt......förväntar sig arbetsgivaren ofta 50 tim/v??

• Anonym (flisa)

Så det finns chans att hitta tjänster som kräver ca 37-40 tim/v?? Är det något särskilt som utmärker dom tjänsterna? Sämre lön? Mindre bolag? Att man är egen/uthyrd?

Jag föredrar kvällsjobb framför morgon iof, så den biten gör inget.....däremot om man jobbat SEN morgonen och till sen kväll flera dar i veckan är det ju slitigt...

• Anonym (flisa)

Anonym: Tack!

Man har väl rostat igen lite kunskapsmässigt, därav en liten oro.

Men sen är jag också väldigt intresserad av själva arbetet, då blir man frågvis så här...

Jag vill gärna jobba en vanlig heltid, och har ej några krav just NU (då barnen är mkt små) på att nå en hög tjänst....däremot vill jag kunna jobba kvällar ibland istället...kan man det?

Vad har man i lön i början på en vanlig heltid? Och hur utvecklas den? (om någon vet..)

• Anonym (flisa)

OJ...kära nån.....huh. Vad mkt! Då är du säkert jätteduktig och ambitiös också! Och kan förhandla!

Så länge jag kan ta hand om barnen nu när de är små, och kan jobba mina 27-40 tim så är jag nöjd med allt kring 25.000kr....

Senare kanske man har mera energi och ork att ta i lite extra på jobbet....

Svar på tråden Hur stressigt är controller/revisor?