Inlägg från: Juno |Visa alla inlägg
  • Juno

Motorcykelsemester-önskar tips inför resan

På lördag ger vi oss ut på vårt första motorcykelresa. Vi kör från Skåne till Stockholm och sen över till Finland. Vi åker båda på en motorcykel så vi kan inte ha så mycket packning med oss. Vad bör vi tänka på inför vårt (förhoppningsvis) sista barnlösa äventyr på mycket länge?

/Spättan Juno

• Svar på tråden Motorcykelsemester-önskar tips inför resan
  • Juno

Tack Vem vet! Vi kör försiktigt, vi väntar ju barn

Någon med tips?

• Juno

Vi har en "sport-touring", tror jag att det heter. Vi kör hellre krokigt än fort iallafall
    Vi har en karta där fina mc-vägar är utmärkta.

Regnställ har vi inte men mc-ställen ska vara "water-proof" så det blir upp till bevis
    Vi har två sidoväskor, en toppväska och en tankväska. Försöker få mannen att tycka att det vore bra med en ryggsäck också när man gör mindre utflykter.

Hur gjorde ni med mat under resan? Det blir ju ganska dyrt att äta ute två gånger om dagen samtidigt som det är svårt att få plats till kylväska.

• Juno

Frulan - Jag packar ner ett gäng vivo-påsar för säkerhets skull

Toppväska sitter bak på cykeln, bakom ryggen på mig.

Soppa var en bra idé. Har nog inte plats till stormköket, men en termos med varmt vatten till soppa och kaffe låter bra.

Fler tips?

• Juno

Det är vår första långtur - har bara kört här hemomkring tidigare
    Vi ska vara några nätter hos vänner och resten på vandrarhem eller campingstuga. Eftersom vi bara har en cykel är det lite krångligt att ta med tält och sovsäckar.

Är det kul då? Får man inte bara ont i baken och blir uttråkad? *nyfiken och lite nervös för att jag inte ska gilla det och vilja hem efter två dagar*

• Juno

Hej på er

Hemma igen! Tack för tipsen! Det var guld värda. Och det impade på maken att man kan använda FL till sånt som har med MC att göra Det var jättehärligt! Tyvärr började drev och kedja krångla i Helsingfors så vi kom inte så lånt i Finland. Vi fick vända hem i sakta mak så att inte allt ihop skulle haverera. Men vi kommer ingen nästa år! Om vi inte har barn då förstås.

Kramar från Juno med sittvalkar i baken

Svar på tråden Motorcykelsemester-önskar tips inför resan