Vi som plussade i augusti -08...
Hej!
Vore det inte kul om vi kunde följas åt?!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-31 20:14
Länkar
Flygning:
www.babyornot.se/menupage.php/uid/216
Hej!
Vore det inte kul om vi kunde följas åt?!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-31 20:14
Länkar
Flygning:
www.babyornot.se/menupage.php/uid/216
Har precis skrivit in mig på Barnmorske gruppen I GBG...
Om man nu ska hitta NÅGOT negativt (lite svårt idag ) så är det att jag inte har en aning om vilken vecka jag är i. Har PCO och därför mycket oregelbunden mens. Senaste mensens första dag var 2 juli. Har tempat och använt Fertilityfriend; och enligt den kunde jag ha ahft ägglossning 9-10 augusti. Men då hade jag redan haft ont i brösten i drygt en vecka....
Hmmm...får väl vänta till UL och se vad det visar...
Tack för länken Fotbollsfru! Vad kul med en ny tråd. Ja, det känns helt otroligt. JAg kan knappt förstå att vi plussat. Själv har jag räknat ut att jag är i vecka 5+3. Har mailat MVC att jag vill bli kontaktad för tidsbeställning eftersom jag inte haft changs att ringa än. Känns spännande och helt nytt för oss. Har inga barn sen tidigare.
Mått lite små-illa i några dagar nu och tappat all aptit men försöker peta i mig lite mat ändå. Hur mår du?
Jag mår faktiskt förvånansvärt bra! Har ont i brösten och lite lätt illamående på morgonen. Men det går över så fort jag fått i mig frukost. Försöker äta en stadig frukost för att hålla borta illamåendet; och än så länge funkar det! Äter många mellanmål, eftersom jag i vanliga fall (innan jag blev gravid ) blir lätt illamående om jag är hungrig.
Är trött på kvällarna och lite yr ibland, men som sagt, inga större "problem"! Vi är mest chockade fortfarande; kan inte riktigt fatta...
Hej och tack för länken. Hoppar gärna in här. Känns bara så overkligt!
Jag är också med.
Jag är orolig för att jag kommer att bli en sån gravid som spyr hela dagen... Är redan illamående och känslig för matlukter...
Vad jag också tänker på: I slutet av september skulle vi flyga till Tyskland på bröllop. Tror ni jag kan flyga dit? Varför ska man egentligen inte flyga dom första veckorna?
När ska man gå till mvc första gången? Ska man boka tid direkt?
Oj, vad mycket frågor det blev, kanske märks att jag är lite oförberedd. Är mitt första barn och jag hade inte räknat med att det skulle gå så fort...
Jag mår också bra faktist.. men lite små-illa hela tiden så att jag behöver inte kräkas men har ändå ingen aptit. Känner att brösten är ömma och växer..
Angående att flyga så vill jag också veta. Vi har bokat resa till Maldiverna i November och då kommer jag vara i typ v 16-17.. Tror ni det är ok?
Idag har jag haft lite mer aptit och ätit både frukost, lunch och middag. Stolt
Räknade fel på mina veckor tidigare, är i v 6+2 nu.. Känns jättespännande. Har just beställt "att vänta barn" av Lennart Nilsson så den bör komma om 3-4 dagar.. Ska bli kul. Visst är det roligt att läsa lite om vad som händer i kroppen och bebisens utveckling. Nu när jag är i v 6 så slår bebisens hjärta.. Helt ofattbart..
Är det era första barn också?
Vårt första barn är det och det är ju inte konstigt med att man har en massa frågor! Eftersom vi försökt så länge så ska jag på ett tidigt ul v 7. Kommer ringa mvc i veckan och skriva in mig.
Ooops...jag trodde det bara var i slutet på graviditeten som man inte skulle flyga.....får nog kolla upp det där...
HIttade detta på www.babyornot.se:
I Sverige finns inga rekommendationer för gravida när det gäller flygning. Det finns inga skäl att avråda från flygning annat än då kvinnan löper risk att föda.
Däremot har flygbolagen sina bestämmelser. Det vanligaste är att de inte tillåter gravida att flyga alls efter vecka 32, eftersom de är rädda att kvinnan kanske måste föda ombord.
Tidigare har man misstänkt att tryckskillnaden som uppstår vid start och landning skulle kunna påverka fostret och även öka risken för missfall. Men i dagsläget finns ingen forskning som talar för det.
Varken karbintryck eller syrehalten i blodet på hög höjd påverkar fostret skadligt. Risken för att få missfall är störst fram till vecka 12. De har nästan alltid genetiska orsaker och inträffar oavsett vad kvinnan gör.