• Sofis

Hjälp!!! sängen luktar spya =(

Jaha då har man varit magsjuk i sängen och nu börjar det härliga jobbet med att få bort lukten... finns det någon underbar människa som har något bra tips???

• Svar på tråden Hjälp!!! sängen luktar spya =(
  • Michisen

Potatismjöl brukade min mamma ösa ner i sängen när jag var liten och hade kräkts/kissat på mig.

Ös över och dammsug sen NOGA!

• ludenben

ätika kanske?? det brukar ju ta bort de flesta lukter.

• Sofis
    Michisen skrev 2008-08-31 14:45:39 följande:
    Potatismjöl brukade min mamma ösa ner i sängen när jag var liten och hade kräkts/kissat på mig.Ös över och dammsug sen NOGA!
    coolt det måste jag testa. tack!
  • Michisen

Glömde skriva - låt det ligga och "dra åt sig" ett tag med, innan du dammsuger bort det igen.

Fast det fattade du ju säkert ändå. :)

• Sofis
    Michisen skrev 2008-08-31 14:47:32 följande:
    Glömde skriva - låt det ligga och "dra åt sig" ett tag med, innan du dammsuger bort det igen.Fast det fattade du ju säkert ändå. :)
    hehe ja då, men tack =) det låter ganska logiskt att det bör fungera, så jag hoppas hoppas att det gör det...
  • Snorkis

Jag hade köpt ny madrass... för bakterierna få du aldrig bort...

• mimmi 1

Jodå.. bakterierna försvinner...
    mitt tips är att spreja med ättik-vatten...eller dutta med svamp.. låt dra ett tag, och sedan trycka torrt med handduk...

ättikan tar bort lukten. och tycker du att du vill ha bort ättiklukten, så gör du samma procedur med såpvatten efteråt....

glöm inte gummihandskar när du arbetar med ättika!

• Wavva

tvätta i maskin på 60grader om det går eller prova att spraya med klorinspray som finns nu för tiden. det är ju bakteriedödande.

Svar på tråden Hjälp!!! sängen luktar spya =(