• ett plus ett

Sent plus?

Min kompis fick plus 4 dagar efter bim, negativt innan. Jag var gravid förra året och fick då ett svagt plus i v 5-6 med morgonurinen. Testade igen lite senare samma dag och då var det negativt, svagt plus igen dagen efter... Det hela slutade i missfall dock.

Väntar nu själv på mens eller plus och kollade igenom mina gamla anteckningar. Testade minus i morse och tänkte att det är kört, men när jag läste om förra gången kom hoppet tillbaka :)

• ett plus ett

Har ni några symptom ni som inte plussat ännu? Jag har mensvärk som hållt i sig i två veckor nu och ett jädrans humör, samt hungrig och trött.. Men det kan ju lika gärna vara pms.

• ett plus ett
    HjärteBebis skrev 2008-09-01 09:01:06 följande:
    Jag verkar då inte vara en låghormonare. Plussade starkt på BIM+2. Fast slutade med abort Misstänker att jag är gravid igen (trots p-piller). Brösten har ömmat sen 22/8. Tror jag har BIM runt 14/9. ska bli spännande
    Det kan tydligen variera från gång till gång. Men det vanligaste är ju att man inte är låghormonare..
  • ett plus ett

Jag har pratat med en gammal granne som är barnmorska och hon trodde att det nog var äl jag hade förra tisdagen. Fick en slemklump med lite blod i och mensvärk. På äl-testerna blev det dessutom två streck (ett svagare), det har jag aldrig fått förut, så stegringen var kanske en eller två dagar innan. Hon sa att eftersom jag inte haft äl på väldigt länge kan kroppen ha försökt veckan innan och därför hade jag mensvärk då med och att den nu gjorde ett nytt försök. Så gravtesterna jag gjort var ju isf rätt onödiga eftersom det är en vecka kvar till bim isf :)

Min mensvärk har släppt lite, bara svagt molande kvar nu, men hon sa att det kan bli så i början när kroppen ska komma igång igen, att allt känns lite mer. Man kan även få pms-symptom man inte haft förut, så ingen idé att leta grav-symptom på med andra ord.

Så blir inget test förrän om tidigast en vecka för min del. Hur har det gått för er andra?

• ett plus ett

Mina symptom jag haft är borta nu, så antar att det var ovanligt starka känningar på äl jag haft, har bara ytterst lite molvärk men det är ju helt normalt. Nu är det bara att vänta, har inga förhoppningar eller förväntningar men det kan ju bero på att det är ett tag kvar tills jag kan testa. Blir säkert lika manisk om en vecka igen :)

• ett plus ett

Jag har köpt hem billiga tester från testlagret och de stillar min otålighet lite. Det är kanske alldeles för tidigt för mig att testa än, är 4-5 dagar kvar till Bim, men den där stressen har lagt sig och det är huvudsaken tycker jag. Alla dessa minus varje dag gör att jag förberett mig på att det inte är något, så slipper jag bli besviken om så är fallet. I morgon ska jag testa med ett clearblue, det kan ju visa tre dagar innan, för sen åker jag bort över helgen. Ska bli skönt att slippa tänka på detta några dagar. Lycka till ni andra, kikar in efter helgen och ser om något hänt!

• ett plus ett

Det är vanligt att hoppa över ägglossning 1-2 ggr per år och då blöder man som vanligt eller inte alls. Om äl uteblir är det ju inte så konstigt om det känns knas i kroppen. Jag har själv fått rejäla grav-sympyom förut en gång och var helt övertygad om att jag var gravid. Jag ville inte vara det den gången så det var absolut inget önsketänkande som satte igång en skengraviditet utan det var mina symptom som fick mig att bli orolig. Utebliven mens, molvärk, illamående, känslig för lukter var några av de symptom jag kände.

Med andra ord är det inget att vara orolig för hur det än ligger till, allt blev snabbt som vanligt igen.

Jag hoppas såklart på att ni får plus, men oroliga för att något är fel ska ni inte vara!

Maadeleine skrev 2008-09-03 18:25:32 följande:
    Dancing Sunrise skrev 2008-09-03 18:22:55 följande:
    ja man börja funder, fatta inte riktigt vad som händer, men tydligen kan mensen hoppa över en månad,och det har då aldrig hänt mej, Man undrar bara varför det inte syns nu om man skulle va det
Svar på tråden Sent plus?