Äppelpuré med kanel?
Jag tänkte vara duktig och göra egen äppelpuré nu när jag fått så mycket frukt på mina äppelträd.
Är det ok med kanel i äppelpuré till de små? Det är 1 tsk kanel i receptet jag har.
tacksam för svar :)
Jag tänkte vara duktig och göra egen äppelpuré nu när jag fått så mycket frukt på mina äppelträd.
Är det ok med kanel i äppelpuré till de små? Det är 1 tsk kanel i receptet jag har.
tacksam för svar :)
Jag har haft både kanel och kardemumma i min sons puré och det har inte varit några problem. Har inte mätt när hag hällt i, men jag skulle gissa på att jag har haft i ca 1 tesked lite beroende på hur mycket äpplen jag haft...
tack, vad bra! :)
hur mycket socker är det i den purén som du gör?
Har inte haft socker i alls.
ja, det låter bra, det blir inte surt då? I receptet jag hade var det 1 dl, men jag hade i ½ nu när jag provade... Receptet var iofs tillför en efterrätt... Nästa sats får jag prova utan socker :)
Det måste ju gå, låter gott förresten önskade jag hade egna äpplen...
Om man har i lite päron eller/och mango så blir det lite sötare.
Det går alldeles utmärkt utan socker =)
Jag brukar göra äppelmos till min dotter,lite kanel och inget socker.Blir jättgott! Beror ju klart på hur söta äpplen man har.
Nä, jag tyckte att det var sött ändå och sonen har inte klagat så jag fortsatte att köra utan socker.
jag har inte heller haft socker i när jag gjort fruktpureer. min son älskar dessutom sura saker så det har aldrig vart nåt problem :P
hur gör ni purén? har massvis med äpplen o lilltjejjan är snart 4 månader så man kanske kan göra o frysa in? eller det kanske inte går med äpple i? vilken ålder kan man ge den från`?
Jag skalade och tärnade äpplena,la i kastrull med lite vatten och kanel.Lät det koka mjuka och mixade sen.Min dotter var nog runt 4-5 månader när hon fick detta.
jag skalade och delade äpplena i ganska små bitar, sen kokade jag tills de blev mjuka. sen pureade jag det med en stavmixer och klickade i muffinsformar och sen in i frysen. men det blev inte så mycket smak i puren så jag skulle nog haft i typ kanel eller något som förstärker äppelsmaken lite.