• godisbjöörn

Kan man ge någon en förbannelse och hur?

Hur gör man för att lägga en förbannelse över någon?
    Funkar de?

• Svar på tråden Kan man ge någon en förbannelse och hur?
  • Eisa

Nej det tror jag knappast man kan.

• Grannen

Förbannelser kommer alltid tillbaks till en själv enligt viss häxtro så unvik det. Ang om det fungerar el ej så finns det ju slott som brunnit ned flertalet ggr som har haft just en såda förbannelse på sig. Om det har varit så att et fungerat med förbannelsen el om det varit en tillfällighet vet man ju inte.

• humbela giz what ever u call me

kan kan man säkert men varför lägga energi på ngt sånt när man kan släppa och gå vidare i livet

• Lis Alm

Allt man gör för egen vinning slår tillbaka mot en själv.
    Så glöm och gå vidare, det mår du bäst av!
    Är det någon som gjort dig något orätt så straffar det säkert sig själv för den personen ändå.

• godisbjöörn

kan vara kul att veta bara. Mannen som jag gladeligen skulle ge förbannelse på har utnjtjat både min dotter och mig sexuellt (dotterns pappa) .. men de är ju bara något som skulle kännas skönt även om de inte funkar eller tror p¨å de

• Heliodora

Jag brukar alltid ha trefalds-lagen i bakhuvudet, det man sänder ut får man trefaldigt tillbaka.... gott som ont...

• Fie1973

Finns wodoo-dockor att köpa på nätet !

• Lis Alm

Vilka hemska människor det finns -jag hoppas att han får vad han förtjänar!
    Någon bra relation med sin dotter lär han ju aldrig få, och det är ett straff bara det (om han nu har vett att förstå det)
    Rå om dig och dottern och glöm honom som ett av straffen.

godisbjöörn skrev 2008-09-06 16:30:50 följande:
    kan vara kul att veta bara. Mannen som jag gladeligen skulle ge förbannelse på har utnjtjat både min dotter och mig sexuellt (dotterns pappa) .. men de är ju bara något som skulle kännas skönt även om de inte funkar eller tror p¨å de
  • oändligt

hej på er

lidandet lindras kanske temporärt med att ge igen eller strafffa

tex döds straff...kan ge en känsla av rättvisa ifall den som ska dödas har orsakat en mycket sorg..

men att den personen straffas till döden leder inte till lycka..

att försonas med livets lidande har inget att göra med att vilja ge igen..

snarare ska vi fokusera på förlåtelse..genom att förlåta kan vi rena vår sorg i hjärtat och bli fria bojor av hat.

hur ond en person måvara så går det att förlåta..detta är inte liktydigt med att man accepterar hemska handlingar..

genom att ha medkänsla ..vilket dessa människor soskapar sorg och död ej har så visar vi att vi inte är som dem...

för om vi vill förgöra förgöraren ..vad är vi då????
    jo inte mycket bättre...

självklart går det att genom negativa tankar skapa olyckliga omständigheter för andra..frågan är vad gott kommer det att bringa er i sorg och healing processen...

tex..om en sexförbrytare vill utnyttja någon så börjar det med en negativ tanke och brist på medkänsla...handlingen är ett resultat av den personens medvetande nivå..

vill du verkligen sjunka till det stället....helvetets upplevelser läks inte med mer ilska och hat...

gå vidare...och se livets möjligheter..om du kan använd dessa upplevelser till något gott..en fas av dit liv..du väljer..förlåtelse eller hat..hjärtat....lättas av förlåtelse..alltid så....

ps komihåg att om du startar upp med ritualer som har med att förbanelser att göra och du ej är skyddad eller vet vad du ger dig in i så kommer du att råka illa ut.

må ni vara fria från orsak till lidande och
    må ni ha orsak av lycka ...

• frumosã fata

håller man på med sånt så får man det bara värre...

haide, mergi acasa..eu dor de tine!!
Svar på tråden Kan man ge någon en förbannelse och hur?