• Lindizz

Mammor och Gravida i Växjö med omnejd!!!

Då var det dags igen, ny tråd!
    Här fortsätter vi prata om allt mellan himmel och jord!
    Välkomna

Vi med småbäsar och syskon:

* Danna80 med Albin 060512
    * Emson med Valter 060818 och Lillasyster Sigrid 080708
    * Emma o Dan med Alice 060821
    * Sessan87 med Alfred 060912 och Elias 071128
    * Randig tjej med Viktor 060926 och storebror Oliver
    * Erbe med Hannes 060928
    * Lisa85 med Vincent 061015 och storebror Theodor
    * Björnbäret med Alma 061017 och lillebror 080314
    * Lindizz med storebror Linus, storasyster Nova, storasyster Engla 061018 och   lillebror Liam 080502
    * SussiS med Vincent 061105 och storebror Liam
    * NovaRos med Nova 061107
    * malinbengtsson78 med Max 061126
    * Emmoo med Minou 061202 och storebror Hugo
    * sockertopp84 med Colin 061213 och Lillebror Scott 080817
    * FrökenWonka med Alva 061214 och Lillebror Melvin 080819
    * FruAnna med Viktor 070118
    * Cassiss med William 070120 och lillasyster Norah 080502
    * BlygTjej med Isabelle 070130
    * Lablover med Iris 080316 o storasyster Lily

Vi som väntar på våra småbäsar och syskon:

BF 2008-09-14 malinbengtsson78, 2:a barnet
    BF 2008-09-20 Emma o Dan, 2:a barnet
    BF 2008-01-25 NovaRos, 2:a barnet
    Mamma till 4 underbara barn
  • Svar på tråden Mammor och Gravida i Växjö med omnejd!!!
  • Trollungarnasmamma
    FrökenWonka skrev 2008-10-14 00:35:41 följande:
    Nova: Vilken tur att du åkte in. * Håller tummarna för dig och lillpyret *.
    Tack så mycket!! Hoppas lilla Alva kryar på sej nu...jobbigt med 2 barn sjuka
    ~*~♥~*~ Nova & grodan i magen ~*~♥~*~
  • Emma o Dan

SKÖNT att känna att vi inte är ensamma om det här problemet!!!
    Vi har oxå en massa filmer som vi brukar kolla på när jag ammar Axel, men oftast så tröttnar Alice efter 10-15 min o så börjar hon hitta på allt annat möjligt! Ska testa att spela musik på hennes rum, det kanske hon tycker om o stannar o leker där istället! Försöker även va noga att Alice får egentid med mig o med pappa samt att hon kan få träffa t.ex farmor själv en hel dag, det vet vi att hon älskar! Då får ju hon all uppmärksamhet!

Alice frågar hela tiden "vad är det?" om man inte har en bra förklaring så måste hon genast ta reda på vad det är för nåt.. som idag när vi gick till dagmamman så går vi förbi en fabrik o Alice frågar "vad är det?" "en fabrik, fast jag vet inte riktigt vad de tillverkar" svarar jag o får ett snabbt svar " men mamma, vi kan ju gå in o titta"

Alice 060821 Axel 080917 mammas godingar
  • Danna80

Hej
    Oj vad jobbigt det låter med trots! Där har ju vi väldigt tur Albin har inte riktigt kommit igång med trotsen ... han får max 1 utbrott var tredje dag som varar i ca 15 min... han gör inga hyss.... än... men vem vet det kanske kommer! Men som sagt han har ju ingen konkurrans inget syskon så han får all uppmärksamhet på gott och ont... Som sagt dagis tycker ju att han är så lugn och så snäll och trotsar aldrig... fast dom har redan glömt när de fick vara 3 för att trycka ner han i en vagn (som inte var hans därför hans vilda protester)

Just nu är vi inne i en väldigt harmonisk period, nätterna funkar maten funkar, pottan funkar av och på klädning funkar... men det kommer väl ett bakslag snart!

• Sussi S

I dag när ja hämtade Vincen på dagis kom han springande, ååhhh mamma ja saknat dej i dag GULLUNGE!!

jag har då två vääääldigt vilda och trottsiga pojkar som inte gör mycket annat än att bråkar med varandra... så jo ibland känns det riktigt hopplöst!

Men hade samtal med dagis fröken i fredags och då pratade vi om detta att mina pojkar är rätt vilda och galna haha...
    hon sa att det bara är poccitivt att dom är aktiva och tar för sig och självsäkra, (som jag då kallar vilda och galna.) hon sa att dom är mycket trygga i sig själva, och barn som är väldigt aktiva och frammåt och tar för sig och har bra motorik, får det lättare i skolan och får det även lättare med kompisar med mera så kul att i alla fall få höra att det finns något poccitivt med  att mina pojkar e två små vild monster med massa bus!

ja dom e ju inte direkt dom som sitter tysta och inte hörs eller syns haha... (vilket ibland vore sköööönt)

NovaRos: Vila massa nu så håller vi tummarna att bebisen lugnar sig ett tag till...

• ErBe

Hannes är faktiskt väldigt medgörlig än. dock lär väl inte det vara i all evighet bara väntar på att trotsen ska komma, blir väl lagom till syskonets ankomst

Hannes 060928, syskon med bf 090219
  • FrökenWonka

Jag testade också film men Alva tycker inte heller det är så kul. Men bara man pratar med henne och tittar på henne så känner hon sig sedd och håller sig lugn.

Usch vad vi har mycket att passa nu när vi är hemma. Alva har ju fått krupp så hon ska ha bricanyl 4 gånger/dag, alvedon vid behov (oftast 3 ggr/dag och så måste vi in till barnakuten och inhalera adrenalin när hon har svårt att andas.

Melvin RIK:ar (tömmer hans urinblåsa med tillfällig kateter som man sen kastar) jag var 3:e timme, han ska ha mycostatin 4 gånger om dag, lactulos 2 gånger om dan, trimetoprim 1 gång/dag, alvedon vid behov (oftast 2 gånger/dag) och så måste jag kolla hans ljumskbråck, dagligen och om han skriker och trycka tillbaka det när det inte åker in själv, kontrollera fontanellen dagligen, ha koll på hans nacke dygnet runt och ett getöga konstant på hans ögon för att avläsa så han inte har/får solnedgångsblick för länge och lite småkoll förstås på hans båda vattenbråck.

Nån som vill byta med mig?

I morrn ska vi in till kirurgerna för ljumskbråcken. Hoppas verkligen nånting börjar hända nu. Så trött på att bara behöva gå och vänta. Nu har en puckoläkare satt massa käppar i hjulet så nu står det still *suck*

• LabLover

Någon som har lust att gå på bio nästa onsdag? Om Mama Mia går skulle jag så gärna vilja se den men hade inte råd idag. Nästa vecka har man ju lite pengar igen. Avskyr veckan innan barnbidraget, då är vi alltid som fattigast

♥ Underbara döttrar födda juni 2005 & mars 2008 ♥
  • FrökenWonka

Jag skulle gärna kunna tänka mig babybio nästa vecka. Särskilt om det är mamma mia.
    Redan sett den på bio men ser den gärna både 2 och 3 gånger till på bio.

• emson

Jaa bio Är det babybio så kan jag följa med beroende på när. Måste ju hämta Valter på dagis senast klockan 14:15.

Nova Ros; hoppas att du mår bättre nu inte alls kul att redan fått sammandragningar.

Veronica; Nja är inte så sugen på att byta med dig. Det räcker med att ha händerna fulla med två barn och jag är glad att Sigrids ena öra är det enda som bråkar just nu. Var hos öron/näsa/hals förra veckan igen och tog bort en massa klägg i öronen så nu hoppas vi på att testet ska gå igenom nästa gång och att det var det som spökade och inte en hörselnedsättning men det är ju bara en piss i havet jämfört med vad du måste ta itu med dagligen. Hoppas verkligen att det lungnar sig för er snart.

Emma o Dan; kul att hon börjar fundera på så sätt, det gör ju inte valter än. Härligt med sådana frågor.

Svar på tråden Mammor och Gravida i Växjö med omnejd!!!