• Shalini

    Fråga..

    Jag har en liten fundering är det några som har adopterat lite "Äldre" barn? eller kanske funderar på de..??
    Alltså jag menar barn som är äldre än 7 år?
    och varför adopterar man lite äldre barn?

    Jag var 8 när jag kom och min syster var 9 år. Alla som jag känner var små.

    Kram på er!

  • Svar på tråden Fråga..
  • Sister in C

    Intressant fråga - jag har inte något svar på det tyvärr, men tror att rent krasst är det väl så att många hellre väljer att adoptera mindre barn och att det gör att de äldre barnen oftare blir kvar på barnhemmen? Tyvärr!

    Jag hoppas att du har goda upplevelser efter din adoption!
    Och att du får svar!

  • Fru hemlig

    Hej
    Jag har inte adopterat ännu. Det är nog skilda skäl som folk har för att adoptera större barn. Vissa för att de längar efter ett större barn andra för att de känner att barnens ålder inte spelar ngn större roll andra kanske för att de önskar adoptera ett syskonpar etc etc. Ofta är det svårare att få medgivande för att adoptera lite större barn.

    Hur upplevde du och din syster det att komma som så pass stora? (Du behöver inte svara)

  • Esperando

    Kan säja att vi hade aldrig fått medgivande att adoptera ett såpass gammalt barn(som 6-8 år).

  • Solkattan

    Hej!
    Kanske är jag helt ute o cyklar...
    Men jag och min sambo funderar på adoption och har precis tagit första steget med att börja föräldrakursen. Så vi kan och vet inte särskilt mycket ännu...
    Men vi kanske kommer satsa på att adoptera ett äldre barn. I och med att min sambo är 41 år så kanske det är enda sättet.
    Vissa länder kräver att skillnaden mellan barn o förälder max är vara 40 år. Med dom köer som nu råder så kanske min sambo hinner fylla 45. Det betyder att den lägsta åldern blir 5 år för visa länder...

    //solkatta

    ps: rätta mig gärna om jag har gjort en tankevurpa här! :)

Svar på tråden Fråga..