• Anonym (P)

Hur visar man uppskattning?

Sambon har blivit så förändrad.. Hon får ingen uppskattning säger hon..
    Jag vet inte hur jag ska kunna visa henne uppskattning..hon kan väl säga vad det är hon vill att ajg ska göra..är det något jag kan ge henne? Jag vet inte..måste veta..uppskattar gör jag allt vad hon gör här hemma..skulle vilja ta henne ut och äta med blommor och allt..allt sånt här är knepigt och jag vet inte vad jag ska göra..känns fan så idiotiskt och dumt, känner mig helt bakom flötet

• Svar på tråden Hur visar man uppskattning?
  • Neelah

Så var det för oss också tills jag började tala om för min man vad jag ville. Han var inte tankeläsare!!!!
    När min man vill visa uppskattning går han ibland upp tidigare bara för att göra en god frukost till mig och jag får vakna av doften av nybryggt kaffe. Om jag är trött efter en lång dag kan han tappa upp ett bad och sätta på avslappnande musik eller massera mina fötter. För mig är det såna där små saker som gör jättestor skillnad...

• allakantralla

Du kanske behöver vara lite mer observant på henne. Vad brukar göra henne lite gladare? När känner hon sig ompysslad eller omhändertagen? Vad får henne att skratta?

Jag kan förstå att man inte är tankeläsare, men ibland kan det vara skönt att den andre anstränger sig för att lägga märke till vad det är som gör livet lite lite bättre för en.

• Mammaskärlek

Hej Anonym (P)

Vilken gullig kille du verkar vara.(Om du är kille? Jaja vilket som)
    Det är så lätt att känna sig säker och bekväm i en relation så att man glömmer bort att visa uppskattning.
    jag kan bara utgå från mig själv men det viktigaste av allt i en relation (tycker jag ) är att man ser varandras behov och så gott man kan förösker tillfredställa dem. (man ska inte behöva vända ut och in på plånboken eller sig själv för att visa uppskattning. Det tycker jag också mest känns konstlat...
    Om hon gillar morgonmys i sängen -överraska henne med frukost på sängen...
    Skriv små lappar och lägg på bordet i köket när du går. SDkriv hur mycket hon är älskad av dig.

Plocka blommor och gör ett litet hjärta av dem på en tallrik,

Köp ett nytt spel och spela med henne .

LYCKA TILL!!!

• Anonym (P)

När jag tänker efter så har jag aldrig gjort nåt för henne..
    Jag har gjort saker hemma men det är ju saker hon själv gör oxå..
    Hon brukar göra saker för mig men nu orkar hon inte mer säger hon. Alltid hon som bjuder och fixar..
    Jag tänker att jag ska göra men det blir aldrig av tänker att hon ju vet att jag älskar henne.. men hon vet inte säger hon utan frågar alltid om jag verkligen älskar henne..

• Twixie

Har ni barn? Låt henne få en oväntad sovmorgon, ta barnen och gå ut så hon får lugn och ro.

Skicka blommor till jobbet.

ÖVerraska henne utanför jobbet med bio/middag

Skicka ett SMS/mail där du bara skriver att du älskar henne

Kom ihåg saker!!! Berättar hon något så skriv ned och återkom till det (om det är positiva saker). Eller om hon ser något ute som hon tycker är fint (smycke, klädesplagg, skor...). Köp det till henne när hon inte vet om det och överraska henne sedan med det.

Kom ihåg viktiga datum (kanske också såna hon inte tänker på), glömt bort dem? Börja kom ihåg nu oc överraska på månadsdagen/årsdagen. Kalender utan år är kanon för att komma ihåg sånt.

Närhet! Ge henne en varm lång kram minst en gång per dag.

Blir hon "gnällig" - ge henne en kram

(¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღ Malte ღ¸.?°´¯)
  • Anonym (P)

Jag har försökt att skriva upp men kommer inte ihåg ändå.
    Jag har inte tänkt på att det alltid är hon som ger kramar och allt.. Vill inte va egoist men är det.. Hon är så omtänksam alltid och jag bara tar henne för givet det har hon rätt i.. har försökt ändra mig men kan inte

• Twixie
    Anonym (P) skrev 2008-09-01 11:02:31 följande:
    Jag har försökt att skriva upp men kommer inte ihåg ändå.Jag har inte tänkt på att det alltid är hon som ger kramar och allt.. Vill inte va egoist men är det.. Hon är så omtänksam alltid och jag bara tar henne för givet det har hon rätt i.. har försökt ändra mig men kan inte
    Gör en lista nu:
    Skriv veckans dagar och det du "ska" göra dagligen.
    Kramas (långa kramar)
    Ge en ordentlig puss när du går/kommer hem.
    Bocka sedan mentalt av punkt för punkt innan du släcker på kvällen. HAr du glömt något är det ju inte värre än att du ger henne en kram eller puss då.

Tänk på ordspråket "Älska mig mest när jag förtjänar det minst för då behöver jag det mest". Alltså, när hon är som mest tjatig/arg/bitchig. Gå inte in i diskussion - gå fram och ge henne en kram, håll bara om.

Det är motigt i början men när du får gensvar på allt så kommer det bli lättare och du kommer sen itne att tänka på det utan bara göra.
  • Anonym (Hm)

Anonym (P) skrev 2008-09-01 11:02:31 följande:

Jag har försökt att skriva upp men kommer inte ihåg ändå.Jag har inte tänkt på att det alltid är hon som ger kramar och allt.. Vill inte va egoist men är det.. Hon är så omtänksam alltid och jag bara tar henne för givet det har hon rätt i.. har försökt ändra mig men kan inte
    Det klart du kan ändra dej om du vill, sätt dej ner och fundera Varför du inte kan tex ge henne en kram, vad är det som håller dej tillbaka?
    Jag tror att du ska lägga ner energi på att fundera varför du tar henne för given och varför du inte kan göra saker för hemme utan att känna dej dum. För du är inte dum vad du än hittar på med din gumma..
    Sen kan du ju alltid fråga vad hon vill göra, då kan du ju planera efter det eller Överraska med nått som du vet hon tycker om att göra, äta eller vad som helst..
  • Anonym (P)

Hon är aldrig arg eller bitchig.. men sista tiden har hon vart så lessen av sig. hon vill inte säga vad det är bara att hon inte är uppskattad och att jag inte ser henne men det gör jag. hon säger att hon kan bli pirrig av att se mig och hon tror inte att jag känenr samma för henne men vi är ju alltid ihop och jag längtar efter henne när vi är ifrån varanndra.Hon vill inte sova brevid mig längre drar sig bort.

• Twixie

Skicka ett sms till henne nu där du bara skriver att du älskar henne.
    Istället för att bara säga "Jag älskar dig". Säg istället vad det är du älskar hos henne. Svårt men det "tvingar" dig också att verkligen se henne. Alltså "Jag älskar att du gör mig till en bättre människa", "Jag älskar att titta in i dina blå/bruna ögon", "Du har den sexigaste nacken jag nånsin sett". "Jag älskar sättet du tittar på mig ibland", "Jag älskar hur du får mig att skratta", "Jag blir så glad av att se dig" ...

Skriv ned alla hennes bra egenskaper, är det något speciellt hon gör som får dig att pirra extra?

• Anonym

Tycker det låter som att du varken vill eller orka anstränga dig. Det här är bara ursäkter för att slippa undan. Du sitter och väntar på att nån ska komma med små fina tips på hur du ska komma så smärtfritt undan som möjligt.
    Vill man så kan man. Skärp dig för fan.

• Anonym (P)

Vet inte om det är nåt som får det att pirra. Tycker vi har det bra men går ju inte och känner pirr direkt. Vet att det är sån uppskattning hon vill ha att jag ska se henne som kvinna som hon säger.

• allakantralla

Då är det väl bara att ge henne det? Vad är problemet?

Anonym (P) skrev 2008-09-01 11:49:03 följande:

Vet inte om det är nåt som får det att pirra. Tycker vi har det bra men går ju inte och känner pirr direkt. Vet att det är sån uppskattning hon vill ha att jag ska se henne som kvinna som hon säger.
  • alla signaturer upptagna

Men snälla du?!

Vi försöker ju hjälpa dig nu! Håll inte på som en unge som säger att den inte KAN rita.

Om du vill ha kvar henne så gör som vi säger:

Skriv ner de tre finaste sakerna med hennes kropp

Skriv ner varför du föll för henne.

Du kan göra det nu om du vill så kan vi se.
    To be continued
    Kram

Svar på tråden Hur visar man uppskattning?