• trollmammsis

Hon tar av sig blöjan hela tiden!!

våran snart 2 åring har börjat tagit av sig blöjan hela tiden    visst på dagarna hemma får hon mer än gärna vara utan, hon springer hela tiden till toaletten (den är roligare än pottan) sätter sig själv där men hon gör inget..

på natten tar hon också av sig blöjan hela tiden , INTE bra då hon kissar ner sängen hela tiden...  hade inte detta problem med stora tjejen.

nån mer? 

• Svar på tråden Hon tar av sig blöjan hela tiden!!
  • Llimen

kan ni inte testa att sätta blöjan bak och fram så att hon inte kommer åt tejp remsorna lika lätt. Eller ta på trosa utanpå?

• trollmammsis

bakofram tror jag inte spelar nån roll, får hon inte tag i remsorna så drar hon ner den eller sliter..  trosor utanpå tar hon av!!

• carola1977

Vi kör med hel pyjamas med massa med knappar som måste knäppas upp för att komma åt blöjan. Klarar hon det också?

• trollmammsis
    carola1977 skrev 2008-09-01 12:31:56 följande:
    Vi kör med hel pyjamas med massa med knappar som måste knäppas upp för att komma åt blöjan. Klarar hon det också?
    då hon har helpyamas så blir hon jättevarm, vill inte ha nått alls då hon sover, och då hon har helpyamas brukar hon försöka ta av och trasslar in armarna så den sitter tokigt vid halsen!  suck
  • carola1977

Finns motsvarande som "sommarpyjamas" med korta ärmar och ben, men ändå hel. Vi har köpt på Kappahl (tror jag).

• Myror i brallan

Jag har precis samma problem ( vår lilla fyller 2 i slutet av sept. )
    Först skalar hon av sig alla kläder och sedan åker blöjan av oavsett om den är torr eller ej.
    Sedan får man bråka på henne ny blöja och om man hittar en body. Det är det enda som hon inte klarar av att ta av sig själv ännu... om den inte går att krypa ur via halslinningen förstås...

• emson

Vi köpte ett par kalsonger eller rättare sagt några kalsonger i en stl större än den klädstorlek sonen har och sätter över blöjan då får han inte av den själv.

• trollmammsis
    Myror i brallan skrev 2008-09-01 12:40:48 följande:
    Jag har precis samma problem ( vår lilla fyller 2 i slutet av sept. )Först skalar hon av sig alla kläder och sedan åker blöjan av oavsett om den är torr eller ej.Sedan får man bråka på henne ny blöja och om man hittar en body. Det är det enda som hon inte klarar av att ta av sig själv ännu... om den inte går att krypa ur via halslinningen förstås...
    ja det låter ju presis som våran, hon blir 2 den 16e sep. hm body ja.. vet knappt om vi har nån kvar i hennes stl, måste ju va kortärmad då.. ja ofta så e ju blöjan snustorr och helt okissad
  • Myror i brallan

Jag köpte bodysar bara för att få behålla blöjan på... Värt att prova..
    IOF bra att potträna men då när man har möjlighet att göra det... inte när manhar fullt upp med annat eller är borta hos folk

trollmammsis skrev 2008-09-01 12:53:34 följande:
    ja det låter ju presis som våran, hon blir 2 den 16e sep. hm body ja.. vet knappt om vi har nån kvar i hennes stl, måste ju va kortärmad då.. ja ofta så e ju blöjan snustorr och helt okissad
  • Duckan74

Siri är 19 mån och tar också av sig blöjan. Dock inte på natten tack och lov.
    Inget som hjälper för oss. Hon tar av sig byxor, strumpbyxor, öppnar bodys etc själv och sen då blöjan. Bara att härda ut känns det som.

Svar på tråden Hon tar av sig blöjan hela tiden!!